s tím nebeským chlebem, jímžto pán buoh židy na púšči čtyrydceti let krmil. K téjť arše panna Maria bude přirovnána. Najprvé panna Maria nazvána bude archú pro zachovánie manny toho chleba nebeského. Neb jakož stará archa takový chléb a mannu v sobě zachovala, takéž panna Maria chovala v sobě toho a ten chléb, jenž sám o sobě praví ve čtení svatého Jana řka: „Jáť sem chléb živý, jenž sem z nebe sstúpil, a jestliže kto okusí a jísti bude z toho chleba, bude živ věčně.“ Nazvána jest také panna Maria archú pro dobrotu smilovánie, neb jakož ta stará archa jinde nestála než tu na tom miestě, kdežto židé hleděli milosti a smilovánie, jakož o tom píše kniha Exodicizojazyčný text. „Pones propiciatorium super archam.“cizojazyčný text Takéž milosrdnost a smilovánie spojeno jest k téjto našie arše, panně Marii. A protož v její chvále jmenujem ji matkú milosrdenstvie, neb o niej praví svatý Bernart: „Sileat misericordiam tuam, virgo beata, qui eam in suis necessitatibus invocatam sibi non senserit affuise.“cizojazyčný text „Mlčeti muože o tvém milosrdenství, panno blahoslavená, každý ten, jenž nazývaje tě v svých núzách, a neshledává, by jemu milosrdenstvie tvé prospěšno a pomocno bylo.“ A dáleť praví takto svatý Bernart: „A protož my, služebníci tvoji, při jiných tvých ctnostech radujem se tobě, chváléce čistotu a panenstvie tvé, pokoře se tvéj dívajíce, ale milosrdenstvie tvé nuzným najsladšie vuoně, to tím milejí