Neb když se jeho a bratra jeho svatého Jana tázal pán Kristus řka takto: „Muožete li píti kalich, jenž sem já pil?“, totiž „móžete li trpěti muky, jakož sem já trpěl?“ Odpověděli bez otazu ihned řkúce: „Móžem.“ Jako by řekli: „To vše, což na nás přijde trpěti utrpenie a protivenstvie na tomto světě, hotovi jsme a rádi chcem trpěti, abychom u věčné radosti v tvém království s tebú bydleti mohli.“ Takový kalich utrpenie a protivenstvie svatý Jakub často pil, neb mnoho protivenstvie až i na smrt pro královstvie nebeské trpěl jest. Jakož potom uslyšíte. A to všechno protivenstvie a ty muky, ješto je trpěl, konec vzaly. Ale radost nebeská, ješto za to vzal, ta trvá navěky a konce nevezme. Neb také k takovým praví Kristus skrze proroka v Žaltáři řka takto: „Cum ipso sum in tribulacione, eripiam eum, et glorificabo eum.cizojazyčný text „S takovým sem v jeho núzi, zbavím a zprostím jeho, totiž nepřátel jeho, a oslavím jeho a věčností dnóv radosti své naplním jeho.“ Ó, kterak milé slovo slyšeti těm, jenž pro pána boha zde protivenstvie trpie! Třetí kalich jest kalich krve syna božieho, jenž v sakramentu posvěcena bude. O tom kalichu píše apoštol svatý Pavel k Korintóm, capitulo 3.cizojazyčný text: „Calix benediccionis sangwis Christi est.“cizojazyčný text „Kalich požehnánie jest krev Kristova.“ Ovšem krev milého Krista podobně