ani jest co přičinilo; neb neproměnné Božstvie nemuož býti ani menší ani větší. To pak, ješto die Čtenie: Slovo jest tělo masné učiněno; nemiení, by Božské přirozenie bylo v tělo obráceno, ale že to věčné slovo, Buoh, Syn Boží, v jednotu své Božské osoby přijalo jest tělo. A jmenujíc tělo i duši, takéž rozumějte i plné člověčstvie, s nímž jest v životě dievky svaté, ješto jest spósobem Ducha svatého bez útraty panenské ctnosti byla plodná, Syn Boží tak nerozdielně v jednu osobu sě spojil, že ten, ješto jest byl vždy bez času z otcovy podstati urozen, narozen jest v času z matky, vždy z čisté dievky. Neb od úvazkóv věčné smrti nebyli bychom zproštěni, kdyby ten, ješto jest v svém přirozenie všemohúcí, v tom ostana všemohutství, nebyl až i k smrti v našem ponížen přirození. A tak náš Pán Kristus narodiv sě pravý člověk a nikdy nepřestav Bohem býti, nového přirozenie učinil počátek v sobě, aby těm, ktož druhým sě obnovie narozeniem bez semene poškvrny, byl vzniknutie, ješto ne ze krvi ani z vuole mužovy, ale z Boha jsú sě narodili, a z něhož by pošlo shlazenie i té poškvrny, ješto jest v tělesném porodu z početie přirozeně již porušeného; a tiem svým Kristus narozeniem dal jest počátek duchovnieho narozenie národu lidskému. Ó, výsosti bohatstvie múdrosti Božie a uměnie jeho! A který mysl by skrytost úmysla Božieho doplna stihla, který li jazyk mohl by ten převeliký účinek Božie milosti vypraviti? Tiem nepravost v nevinu jest navrácena, vetchost v obnovenie. Cizí přijdú v zvolené syny, k dědictvu vypověděnci. Ze zlých budú dobří, z hřiešných spravedliví, z lakomých štědří, z smilných čistí, z hrdých pokorní a z zemských počnú nebeští býti. Aj, toť proměna rukú najvyššieho! Neb Syn Boží přišel, aby v nás zbořil ďábelské činy, a tak nám sě a nás sobě připojil, že to, ješto Bóh jako sstúpil k nám, jest člověčie k Božské výsosti povýšenie, ale ne Božie, jelikož