věrně jeden druhému pomáhaje spasenie jeho a k témuž vedúc i své dietky. Často sě toho vína v tělesné milosti nedostává mezi manžely, jeliž Hospodin svú zvláští milostí obrátí tu vodu u víno. A veliké zlé, kdež lstí a podniecením i oslepeniem zlého ducha bude duchovnie pravé přietelstvie, milost – leč v manželstvie, leč v klášteřiech, neb mezi těmi, ješto ve vdovstvie neb v panenstvie miení slúti Božie sluhy – neřku u vodu, ale až i v shnilú vodu bude víno duchovnie milosti obráceno, když ti, ješto chtie duchovní slúti, budú sě jen tělesně milovati. Lépe lépe v manželstvie píti asi čistú vodu, než jdúc na víno i píti smrdutú vodu, aneb ať pravějí řku, škaredú, smrdutú lúži, ano smrdie nečisté pověsti: tento s túto, tato s tiemto. Dosti buď nynie dotknuv tak toho; až bude čtenie, že na moři sě búře strhla, a spal Ježíš, buď libo mu neb nelibo, tu chci dále o tom řeči podjieti. A nynie řku, když sě jest vína na té svatbě nedostalo, na níž byl Ježíš i matka jeho, ó, jak nebezpečné, by tu byl dostatek v tom vínu, ješto svú přielišnú hrdost a nebázni Boží v čemž kolivěk ukazují: v kúzlech, v čářiech, v obžerstvie, v oplzlstvie. Ale však že Ježíš byl i s matkú svú na této svatbě, své matky prosbú nahradil ten u víně nedostatek; obrátil jich tělesnú milost v svatú svú milost, aby pro dobré tohoto světa, ješto skóro mine, věčného dobrého neztráceli. A tak někteří mají za to, by to byla svatba svatého Jana, o němž die svatý Jeronym, že pozval ho Kristus, an chce v manželstvo; ale ješto pravie, by byl jměl svatú Maří Mandalenu pojímati, nezdáť mi sě toto rovných lidí: chudý člověk a ona bohatá hradodržna. Ale buďž čiež buď svatba, to z toho vezměm naučenie, abychom z svých kvasuov, z svých svateb nevylúčeli svými vzteklými činy nebohabojnými Matky Božie! A zovme také i Ježíše věrnú modlitbú, žádajíc jeho požehnánie, a ať by za nás a za na naši potřebu zastála před svým synem Matka svatá, jakož jest učinila