Také kupcóv křesťanských najviec jest Vlachóv. Také mi pravili, že by bylo mnoho židóv v Ejiptě a že by několik tisícóv domóv židovských bylo, jakož sem já jich mnoho viděl po Ejiptě, a jsú kupci velicí a velmi bohatí. Pohané jsou na ně laskavějšie[x]laskavějšie] l̇aſkawieſſie než na křesťany. A židóv jest mnoho písařuov u žoldána, zvláště Samarytánóv, neb pohané pravie, totižto Arapi, že jsú věrnější než tito obecní židé. Také ta každá jednota, což jich koli jest v Ejiptě i hostinských lidí, aby poznáni byli, co sú kteří, i nositi musejí rozdielný oděv jedni od druhých, a nebude li sukní, ale kloboukem a zavitím, kterýž tam obyčej mají nositi.
Samarytáni mají červený oděv aneb zavitie, židé žluté, křesťané mají modré, než Arapi nebo pohané ti nosé, jaký oděv chtie, neb jim svoboda podlé moci jest, kterúž mají, však proto z uobyčeje svého najviec rúcha bielého nesú, a jestliže chtie změniti, žádný jim nemóž brániti, ale oni jiným všem bránie.
Pakli by kto z jiných bez znamenie viděn byl, tehdy vina a pokuta uložena jest. A když cestú jede nebo jde křesťan nebo jiný etc.cizojazyčný text kdež koli po zemi jich, jede, v čem chce, svoboda jest, než kdyby k městu přijel, vezmi znamenie a jináč nic.
V Ejiptě byl sem 20ti dní a v těch dnech nikdiež jest déšť nepršal. I ptal sem se některých: „Bývá li déšť u vás aneb prší li kdy a zima u vás veliká li bývá?“ [O]text doplněný editorem zimě, o kteréž sem se tázal, pravili: „Co jest to?