Ježíš Kristus, kterýž bíše před narozením svým velmě ukrutný. Dvě panně Eva a Maria, kteréž bíšta obě nahé ote všeho hřícha, Eva na počátku, Maria v životě byla jest svatá. Eva meč nesla, totižto hřích, skrze kterýžto Kristus umřel jest. Ale Maria držela jest medenici, totiž živótek, v kterémžto jest počat Kristus, a člověčí přirození přijal jest. Jednorožec, totižto Kristus, sál jest jich prsi. Skrze prsi máme znamenati zákon Starý a Nový. Kristus sál, totižto naplnil. Kristus prolil krev, z kteréžto krve duše naše učiněny sú čisté jakožto purpura k životu věčnému.
Daniel viděl slúp, kteréhožto hlava z zlata čistého, prsi a rámě stříbrná, břicho a ledvie měděné, cecíky železné, noha jedne strana složena. Daniel tento slúp viděl, i otjat jest kámen bez rukú, až byl slúp na nohách železných a složených, a potřel jest je a vešken slúp zlámal.
Najmilejší! Tento slúp znamená lidi zlé a křivé tohoto světa, v rozličných stavích posazené. Hlava slúpu byla jest zlata dobrého, skrze kteréžto znamenaj pyšná knížata a přátely tohoto světa. Skrze prsi znamenaj pokrytce a pochlebníky. Také skrze prsi móže se znamenati člověčenství nebo svědomí člověčí. Skrze rámě skutkovie pokryčští, nebo mají prsi a rámě z stříbra, neboť volají a káží a chlubí se mieti skutky dobré a svaté, ano v nich nižádného není. Skrze břicho a ledví znamenaj lidi poddané lakotě a smilství, jichž buoh břicho jest. Tacíť mají břichy měděné, kteříž jedva a nebo nikdy sú nasyceni v svých nečistotách. Skrze cecíky železné znamenaj tvrdé, skúpé a lakomé, přemožené v chudobě. Bohatí nazváni sú cecky, nebo jakožto právě slúp nový měl by chudé zakládati. Ale oniť sú železní a velmi tvrdí skrze skúpost a lakomství. Skrze strany noh železných a stranu složených znamenaj zlé preláty a zlé kazatele. Nebo noha jest poslední úd člověčí, a protož znamenává milost. A protož skrze nohy znamenávajíť se prelátové a kazatelé, kteříž nad jiné lidi mají mieti znamení milosti a pokory, jiným ukazujíce. Kámen s hóry bez ruky přesekaný, jenž jest Kristus, z blahoslavené panny narozený bez semene mužského. Neboť on takové ztepe i zkazí v den súdný smrtí věčnú. A protož učme se s velikú snažností ode všeho skutku zlého hříchu varovati se, aby kámen tento nás nezkazil a neporazil smrtí věčnú.