ale řiekáchu, že sú kacieři lestně přičinili v jeho knihy své bludy. A proto jeho knihy zapověděchu netoliko pro ty, ale i pro ty, což jest kdy kterých kníh skládal podlé viery křěsťanské. Ty všěcky zapověděchu ti biskupové. Proti tomu ti, ješto kněh Origenových potvrzováchu, vecěchu a řkúc: Nenie to div, že jest v knihách Origenových lstí kacierskú blud přičiňen, poněvadž v Nejstorí v nových kněhách jest kacieřský blud ku pravdě přimiešen, jenž jest nikdě proti svatému Čtení nechtěl psáti. Proti tomu sě biskupi vzepřěvše, skrzě svú moc veléchu i kázáchu zatratiti pravé jeho Origenovo Písmo všecko i s těmi bludy, ješto sú kacieři v jeho Písmo umiesili. I vecěchu, že je dosti na těch knihách, což jest svatá cierkev přijala. A také řkúce, že to Písmo slušie ovšem zatratiti, ješto jest škodno nemúdrým viece než užitečno múdrým čísti. Ale nám, jakož smy v jeho kněhách nalezli, mnoho sě nám dobřě líbilo. A některé smy také zavrhli, kdežto smy jeho nalezli blúdiece v něčem. O ňejžto sě hádají jeho následovníci a řkúce, že sú kacieři pro závist k jeho kněhám přičinili a přimiesili. I jest nám to najdivnějie, že v tom, což jest podlé viery křěsťanské, neb nižádný po apoštolech nebyl jest Origenovi roven, ale v tom, což jest v jeho kněhách proti vieřě křěsťanské, nižádný jest šeřednějie neblúdil. Nebo když to biskupi biechu vybrali z jeho kněh, hroznú závist činieše. A to psáno bieše, že hospodin, náš spasitel, jakožto jest přijal člověctvie a na kříž vstúpil a hořkú smrt trpěl pro vykúpenie člověka hřiešného, aby takež týmž pořádem diábla vykúpiti měl, a řka, že to slušie