a o jich zboží.
O žalobě duchovních lidí
{A}textový orientátor Poněvadž duchovní člověk prelátu svému poddaný ani vládne svým vlastním, {vlastenstviem}marginální přípisek mladší rukou aniž užívá své svobodné vuole, tehda bez odpuštěnie opata a staršieho svého k žalobě {z}meziřádkový přípisek soudobou rukou dědictvie nemá dopuštěn býti vedlé práva.
Žaloba z vraždy komu příleží, dětem li či ženě, když sú nesvorní
{B}textový orientátor O tom znamenáno býti má, že žaloba dětinská předložena má býti žalobě ženské z vraždy muže jejieho, protož v tom žaloba dětinská mocnějšie jest než žaloba ženy, nebo žena muož jiného muže pojieti, ale ty děti nemohú jiného otce mieti.
O žalobách z vraždy a o jiných rozličných příbězech při vraždě
{C}textový orientátor Znamenáno má býti, že rukojmie z vraždy zavázáni mají býti v summě padesáti funtuov, jenž činí 30 kop a výše, z nichžto třetina rychtáři, třetina žalobníku a třetina městu má dána býti. Opět znamenaj, že rukojmie za obžalovaného z vraždy nemají býti hlav zbaveni, ač snad obžalovaný padna v své při utekl by, ale toliko 30 kop zaplatí. Protož jestliže by kto z viery, milosti neb lítosti slíbil za koho, jenž jest obviněn z přestúpenie, pro něž by měl smrt trpěti, takového rukojmie pro utečenie onoho zbavenie života viece jest ukrutné než spravedlivé.
O utečení vražedlníka
{uteče li vězeň postavený na právě}marginální přípisek mladší rukou {D}textový orientátor Opět jestliže obžalovaný z vraždy skrze nedbanlivost rychtáře a žalobníka, že sú jeho nepilně ostříhali, ušel by od súdu, prost jest rychtáře i žalobce svého, nebo což jest na něm bylo viery jest nezrušil. Neb k vězni aby život zachoval slušie, ač muož z okov i žaláře utéci, poněvadž bdícím, ale nespícím práva spomáhají. Protož který sú nedostatek vzali rychtář a žalobník z utečenie obžalovaného, to mají své neopatrnosti připsati, a nad to pak, poněvadž rukojmie za toho obžalovaného uteklého rychtáři i žalobníku dosti sú učinili, nenie slušné, aby ten obžalovaný k druhému dosti činěnie držán byl, nebo jakož Buoh, jenž jest nejspravedlivější, nemstí podvakrát toho téhož, tak súdce