[179]číslo strany rukopisunade všecku věc ohebnú. Ale že jest skvělé a veselost činí srdci, znamená, že pod Pánem Bohem odpočívajíce, mají seděti v pěknosti pokoje a v sladkosti lásky a rozkoši, ale křížek znamená umučenie Syna božieho, který dosiehl jest od konce až dokonce, od konce najvětších sladkostí, až do konce najvětších bolestí.
Sceptrum tohoto najvyššieho krále jest čtverá hůlka. Najprvnější, královská, tu zpravuje všechen svět. Druhá, biskupská, tu spravuje duše naše k nebi. Třetie, tepúcí, skrz kterú vbijí tesknostěmi a zámutky lidí do královstvie nebeského a hruozami pekelnými. Čtvrtá, jest lahodící, tu slibuje dobré věci dáti bojícím se a nebe slibuje.
[91]číslo strany ediceMečové tohoto najvyššieho krále jsú čtveři mečové. První zlatý, který neřeže, ten meč okazuje každému dobrému, aby se nebál, ale aby pro svú dobrotu měl pod ním léta dobrá a veselá. [D]text doplněný editoremruhý meč jest ostrý, tiem vypleňuje zlé. Třetie, na obě straně ostrý, ten jest dal papeži v té řeči ve čtení. Aj dva meče jsú tuto a Pán Kristus řekl jest: Dosti jest. Ale jeden dává se králuom a kniežatóm, aby bránili viery křesťanské, ale druhý zuostává při biskupích. Čtvrtý ohnivý, kterým odsuzuje lidi po smrti k ohni věčnému, vedlé oné řeči: Neroďte se báti těch, kteří tělo odjímají, ale bojte se toho, který duši muož dáti na zatracenie.
Rúcho tohoto převelebného krále jest překrásné a stkvělé rúcho, o kterým stojí psáno: Amictus lumine simul vestimentum.cizojazyčný text Oděn jest rúchem světlým. A Job dí: Každý kámen drahý jest oděv