[177]číslo strany rukopisuneb má dosti cti beze všeho světa. Druhé, neb sám sobě stvořil všecka královstvie i duchy rozumné, ale jim králové a ciesařové požívají královstvie stvořených a jich potřebují a životy lidské živi jsú. Třetie, neb sám jest jediný, ješto nade všemi věcmi panuje a žádný jiný, a před jeho prchlivostí třese se nebe i země. Čtvrté, on jest sám, ješto vsazuje krále na trůny a je doluov zsazuje a jich duše odjímá, a kdy před se požene, musí státi před ním. Páté, nebo všecky přetrvá, neb nikdy nezmine ani umierá. Šesté, neb všichni králové nebeští i zemští na každý den povinovati jsú se pokořiti, až k zemi klaněti, modliti, obětovati, kolenoma klekati jako ryneříkové velikému [90]číslo strany edicesvému pánu. Sedmé v uokrase jako dí David: Dominus regnavit decorem indutus est.cizojazyčný text Pán kraluje, oblék se v krásu.
Truonové tohoto převelebného krále, šest trůnóv jest, na kterých znamenitě a přeslavně sedí. První, na kterým seděl jest před počátkem světa, jest jeho osoba svatá, neb jest byl sám v sobě jako dnes. Druhý, na výsosti nebeské, kde vedlé něho sedí Pán Kristus a Panna Maria, královna nebe i země, od kterého anjelóm i svatým všecko světlo pocházie a blahoslavenstvie i utěšenie vedlé oné řeči Izaiášovy: Nebe jest mne stolice. Třetie, v slunci vedlé oné řeči: In sole posuit tabernaculum suum.cizojazyčný text[49]Ps 18:6 Od některého nám smrtedlným pochází světlo ve dne, abychme v něm dobré věci činili, život a všecka živnost. Čtvrté, zde na zemi