[180]číslo strany rukopisujeho, rúcho jeho překrásné jest ze tří věcí. Najprvé, v jeho osobě, o tom dí písmo, že jest kraší nad slunce a nade všecku krásu hvězd jest prvnější. Druhé, rúcho jeho jest v okrase všeho stvořenie, to jest rúcho štukované maje na něm psáno: Král nad králi, pán nad pány a já v svých knihách položil sem, aby ciesař měl to psáno vždy na svým rúše, ale žádný jiný král. Třetie, štuola zlatá byla merhována, co znamená, to opustím.
Královstvie tohoto převelebného ciesaře jest čtvero královstvie. První, krásné, kde sám sedí a kraluje, totiž nebeské královstvie, o kderém spievá cierkev svatá, o kterak přeslavné jest královstvie, v kterém s Kristem radují se všickni světí, jsúc oblečeni v alby bielé. Tu jest pokoj věčný a den bez noci a sytost bez hladu a bez žiezně. Druhé královstvie jest mezi okrslky hvězdnými, tu jsú dvojí duchové, jedni slovú Inteligence, ješto hýbú hvězdami a řídí tyto nižší věci, druzí jsú lidští jako dějí poeté, ubohý, obrácený a tudy musí každá duše svatá projíti, tu ciesař Pánu Bohu převelmi věrný jest Saminael. Třetie, pekelný, tu jest neřád a nepokoj a noc beze dne. Čtvrté, zemské, tu jest směš, totiž pokoj i nepokoj, světlo i tmavost, zlost i dobrota.
Čeleď tohoto přejasného krále jest čtverá. První, v nebi, tu jest rytieřstvo a komonstvo překrásné. Druhá v pekle, to jest chasa, biřici a kati a všecka nešlechetná družina. Třetie na zemi, tu jsú vsměs zlí i dobří. Čtvrtá, všecko stvořenie nerozumné a všecky pase a krmí každý