[169]číslo strany rukopisunedokonalejší, tiem další jest od Pána Boha. Třetie, rodí lidi dobré v své milosti, rozplozuje je ve všem dobrým. Tak Davida urodil jest na duostojenstvie královské, neb [86]číslo strany edicedie o sobě: Pán jest řekl ke mně: Syn muoj jsi ty, já sem tě dnes urodil, požádaj ode mne a dám tobě lidi vladařstvie tvé etc.cizojazyčný text A tak každý dobrý člověk muože nazván býti Synem božím vedlé přirozenie, že stvořen od něho viec než od otce a vedlé milosti muož nazván býti volený syn boží.
Štědrost milého Pána Boha jest jeho štědrost svatá, kteráž muož znamenána býti ze čtyř věcí. Najprvé, z nasycenie a živenie tak mnoho stvořenie po všem světě, až do naplněnie, a v tom se i jeho svatá mocnost ukazuje, že muož to učiniti, co jiní proti Jeho Velebnosti špatní králové a kniežata zemští nemohú učiniti, ženúc lidi jako psy od kusu chleba, nemohúc malé čeládky nasytiti, jaké tento Pán nasytí. V moři velryba na každý den, který jedno otevra usta, dá vuoni rybám, že vběhne ryb do jeho žaludku na jeden den, na několik set vozuov. A co pak jiné čeledi po všem světě v lidech ptačích, v hovadech a v jiných živých věcech, které kdy nedá, zhyne každá věc. Druhé, že nic nežádá od nás za to jedné, chválu a modlitbu, kterú větrem zmine a jeho svaté milosti nic nenie prospěšná než nám, nežádá od nás zlata, ani pomoci jako jiní králové, než chvály spievánie, a ta větrem zmine. Neb modlenie mdlé, nestatečně než dosti jest kdy učiníme, co na nás jest. Třetie, neb nic nepotřebuje našeho, ani jídla, ani voluov, ani žádné