[15]číslo strany rukopisua kaulet v kolébce na patriarstvie korunován. Kanovníci, počnúce latině mluviti, neumějíc latinu dokonati, češtinú domluviti, netrpěliví, nezaplacujíce dluhu pravé služby božie, k které zavázaní byli, kteří od šlépějí Pána Krista a starých svatých v smrdutý život daleko vpadše, v zlostech velikých chodili jsú, poklady veliké do truhel na lichvy shromažďujíce, nevěstkám, hudcóm a kajkléřóm zbožie Pána Krista, které zbytkuov chudým mělo dáváno býti, rozmařujíce a krátce najposléz v močidlech všech mrzkostí a hřeichuov tápajíce. Pro zlé pří[9]číslo strany ediceklady Pán Buoh zbúřil jest chasu, která oblúpila jest je ze všeho zbožie, a mordy na ně nastrojil veliké až do skaženie. Neb nehodní a nerozumní ta města drželi jsú, kteří učené a hodné lidi slepě tlačili jsú. I protož Pán Buoh hodně zkazil jest je až dotud, duokudž by v pokoru nevstúpili a na život nepoškvrněný prvotních svatých neuhodili. I protož o to zboží rada by má byla taková: Měli by proto zbožie pod pokutstvím tak dlúhý nepokoj trvati, aby Vaše Jasnost duom jeden udělala všem kněžím hradským i arcibiskupu vedlé nich a s volí papežovú milosti polovici platuov ujma, všecky k jedné kuchyni, k jedné pivnici a k jedné dormitoři sehnati a dnem i nocí hodiny své, aby všickni zpievali a lekci tam od mistruov a doktoruov poslúchali a bez odpuštěnie nikdyž se netúlali. Neb Čech, kdy vyde v zbožie a duostojenstvie, nebude li úzce spravován, jest velmi bláznová věc. Neb v Němciech jsú taká nadánie, avšak nenie tak slyšeti o zlostech velikých, jako v Čechách dály se.
Sedmé, jestli válka o některaké záští se pány a zvláště s panem Zdenkem, že