svědectvie dávalo, že jesz divné muky viděl. Druhý pak zpuosob muk pekelních jestiť jich rozličné množstvie. Nebo počet jich jestiť nesčíslný. Jakož david die: Obklíčily sú mne zlé věci, jichžto počtu nenie. A v knihách Deutronomu die pán Buoh: Shromáždímť na ně zlé věci a střely mé vyplním na nich. Střely zajisté Páně ostré sú. Die Izaiáš: A všeckna lučiště jeho naṕata. A mnohoť má střel v túle svém, kterýž jest ještě nevybral. Než po dni súdném pošleť je za hřiešníky. A toť sú ty střely rozličnost pekelních muk, kterýmiž hřiešní mučeni budú. O těch střelách David die: Střely mocného ostréť sú. A v knihách Deutronomu die pán Buoh. Opojímť já střely mé krví a meč muoj jiestiť bude maso, zevnitř žráti je bude meč, vnitř hrźú hunúti budú, hladem kúsati je budú ptáci kúsaním najhořčejším, zuby hovad pošliť na ně s prchlivostí vláčejíce je na zemi i také hady štípajície. O té rozličnosti muk die svatý Řehoř: V pekle bude zima nepřemožená, oheň neuhasitedlný, červ nesmrtedlný, smrad nesnesitedlný, temnosti přehusté, metly tepúcích, hrozné viděnie drakuov, hanba pro hřiechy a zúfalstvie nade vším dobrým. A jinde Písmo die: Dštíti bude na hřešníky osidla ohně, síru a duch búře částka kalichu jich. A což se koli tuto píše o těch mukách, jestiť to jako malá drásta proti veliké nekonečnosti. Jakož Písmo die: Peklo je šachta smrtedlná muk a všie biedy plná. Ještě znamenati máme, že zatracenci budú plní psoty a bolestí budúť mieti pláč na očí,