rozličnost jmen pekelních příbytkuov. Druhé mnohá trápenie pekelních katuov. Třetí rozličný zpuosob pekelních muk. Třetie věc budúcie jestiť věčná muka pekelnie a miesto ohnivé k mučení hřiešných duší. Najprvé věz, že peklo slove miesto ohnivé, do něhož duše vneseny bývají, aby věčně mučeny byly. Jakož o tom Job die: Ktož sstúpí do pekla, nevyjdeť zase ani se navrátí do domu svého. O tom ohni svatý Řehoř die: Jeden oheň pekelní věčný má býti, ale nejednostajně všecky mučí, nebo podlé zaviněnie velikosti a muky velikost bude, svietiti bude biedným k rozmnožení muky, aby vidúce z toho větší bolest měli. A nebude jim svietiti ku potěšení, aby neviděli. Z čeho by se radovali. Ale dále die, že dvojie věc jest zatracencuov muka. První zámutek, kterýž mysl trápí, druhá oheň a plamen, kterýž tělo mučí viece, než muož vymluveno býti. Jakož David die: Spadnúť na ně uhle, v oheň uvržeš je a v biedách svých neostojie. A opět Pán v hněně svém zarmútí je a spálíť je oheň. A Izaiáš die: Budeť lid jakožto pokrm ohně. Skrze Jeremiáše také Pán die: Oheň zapálený v prchlivosti mé na vás hořeti bude. Ten od hněvu Súdce tak zapálený na věky neuhasne. Jakož Job pověděl: Sžieřeť je oheň, kterýž nebude zapalován. Ó, kterak tvrdě mstíti bude Pánnad hřiešníky a zatracenci. Jakož Eklesiastes die: Pomsta těla nemilostivého, oheň pak ten pekelní, rozdělený jest od tohoto ohně zdejšieho zvláště trojím obyčejem. Najprvé, že jest krutější