zapálí se jako oheň hněv tvój a v prchlivosti tvé zstrašíš je, totiž národy. O tom Izaiáš die: V jméno Páně zdaleka přijde zapálená prchlivost jeho a těžká k snesení. Rtové jeho plné sú rozhněvánie a jazyk jeho jako oheň spalující a ducho jeho jakožto rozvodněná až doprostřed hrdla k zahubení národuov. Tu prchlivost pověděl jest Job v duchu, kdy jest řekl: Kto mi to dá, aby v pekle obránil mě a skryl mě, dokovadž by nepominula prchlivost tvá? Taková zajisté bude stálost a krutost toho Súdce, že ani vymluviti, ani vymysliti o ní nelze. Nebo všickni súdové od počátku světa na lidské pokolenie učiněni jsú jakožto hvězdy neb jiskry k přirovnání prchlivosti Páně, kterouž při tom soudu vokáže. Aj, kterak přísný přijde k súdu, kterýž jest silný, z mrtvých vstal a na nebesa vstúpil. Jakož o tom svatý Řehoř die: Bratřie, život váš a mravy zpósobte, a to předvěděti pilni buďte, kterak ten, který tichý z mrtvých vstal, přísný a hněvivý k súdu přijde, když s anjely, s archanjely, s truony a s dominacióny, s kniežetstvími a mocnostmi se okáže, když nebesa i země hořeti bude. A všickni živlové k poslúžení jeho strachu pohnú se. Protož toho tak hrozného Súdce před svýma očima položte, toho, kterýž přijíti má, se bojte. Abyšte jeho bez strachu svobodně uzřieti mohli. Bojmež se jeho tehdy nynie, abychom se jeho tehdáž nebáli. Strach jeho k užitkuov, činění dobrých skutkóv nás přiveď, bázen jeho život náš od hřiechuov skroť. Zajisté kdyby někto z vás s svým nepřietelem