[37]číslo strany rukopisuboží, mají i po porodu počestné ženy zdraví svého šetřiti, řádného a od Boha propůjčeného odpočinutí požívati a bez potřeby nuzné mimo čas nevycházeti. Samo zkušení to ukazuje, že ženy jakožto pohlaví mdlejší po porodu sotva v pěti neb šesti nedělích přirozenou svou moc a sílu zase nabyti mohou. Jsou sic některé silnější a živější, které ve dvanácti neb čtrnácti dnech zase k prvnější síle a zdraví přicházejí a vycházejí, kam chtějí, aneb raději z lakomství to činí pro zisk, pro opatření svého hospodářství a potom z dopuštění božího v nemoc upadají, čehož za mnoho neděl aneb třebas v celém životě svém, zle zažívati musejí. Majíť tedy ženy dobrovolně a rády čas ten od Boha ustanovený, od přirození propůjčený a ukázaný, i od církve přijatý zachovati, an Panna Maria sama dobrovolně to učinila a zákon o očisťování šestinedělek z Moj. 12 zapsaný, zachovala, ješto zákon ten ani ji, ani syna jejího nezavazoval. Nebo [38]číslo strany rukopisusvatý Bernhart praví, že tu nic při početí, nic při porodu nečistého, nic neslušného nebylo, nic, což by očišťování potřebovalo, poněvadž to dítě studnice vší čistoty jest a očištění všech hříchův činí, avšak panna ta svatá své svobody užiti nechtěla, ale poněvadž v politii židovské živa byla, zákon ten z lásky zachovala, aby žádného[bo]žádného] żádneho nepohoršila, poněvadž to její nebeské početí ještě jiným známé nebylo.
Že pak z zákona toho očišťování satan bezbožná domnění do církve Kristové vsil, totiž, že šestinedělky tehdáž nejsou církve oudové, nýbrž že sou v moci satanové, a z té příčiny také rozličné pověry do církve uvedl, totíž: vodou svěcenou kropení, hromnic rozsvěcování, svěceným kořením kouření, křížů na stěnách, na dveřích psání[bp]psání] pſáni, aby (prý) satan k šestinedělkám přístupu neměl. Mají křesťanské rodičky znáti, že ty všecky věci sou velice vzdálené od křesťanského náboženství čistoty, od Pána Krista odvracejí