II. Naučení tu mají i vrchnosti křesťanské. I to k nim přináleží, aby v městech a obcech svých správné a rozumné[bw]rozumné] rozumne baby měli, i jim slušný stanc dávali, aby i chudých lidí manželkám ochotněji sloužily. I toť jest ozdoba dobře spravené obce. A kde se toho nic neostříhá, tuť mnoho lidí na zahynutí přichází. A poněvadž jest péče o hovada, mnohém víc o dítky a ctné manželky.
III. Naučiti se mají i manželé, aby své milé manželky v těhotnosti jejich milosti a ochraně boží poroučeli, aby jim svou dobrotivostí[bx]dobrotivostí] dobrotiwoſti přítomen býti i plod jejich chrániti a chovati ráčil. Mají manželé i manželky své pilně napomínati, aby to, což z božího požehnání počaly, Bohu to vždycky poroučely, buď že by u večer spat šly, aneb ráno z lůže vstávaly. Majíť i na to pomněti, aby jim také v jejich šestinedělích řádného a od Boha propůjčeného odpočinutí přáli a mimo čas k pracem, což muží ukrutní z lakomství činí, [44]číslo strany rukopisunenutkali. Toť jest opačná skrbnost, a ne lidská ukrutnost, an čeledinu nemocnému hovíme, an i hovádka přes moc k dílu neženeme, ovšem tělu svému pokoje příti máme (Sirach 4). Nebývej jako lev v domu tvém.
VI. Čím se těšiti mohou rodičky křesťanské, pro porod nešťastný v nebezpečenství života postavené?
Veliké a vzáctné potěšení ženy v svém kříži mají, že lidské pokolení rozmnožují, že sou matky života, že sou všech stavů (hospodářského, politického i církevního) původ a příčina, že od nich králové a knížata, dobří správcové obce, dobří správcové církve pocházejí, že zemi základy staví i zemi i nebesa štípí a měšťany naplňují a kůry nebeské doplňují, slouží lidem a světu, slouží i samému Bohu.
Bůh jakož stav ten nařídil, tak stavu toho čistotu velice miluje a v tom má své zalíbení, když ctné ženy plod