[IV]číslo strany rukopisujimiž sobě, jiným i svým domácím škodí.
Mnohé sou z přirození žvavé, štěbetné, utrhavé, jako žena Putyšarova, která před manželem svým Jozefa, svatého mládence, lživě a lstivě osočila.
Mnohé sou pověrčivé, jako matka Michova, která peníze své skrze slib k slití modly obětovala. (Judic. 17).
Mnohé sou mstitedlné, jako žena Amanova, která svého manžela těžce proti Mardocheovi popudila.
Mnohé k oklamání snadné, jako Eva, kterou satan k zavedení nešťastného lidského pokolení velmi zle užil. A že se jemu tak šťastně první usilování[b]usilování] vſylowáni [V]číslo strany rukopisuzdařilo, skrze ženy potom za časté mnohé k těžkým pádům přivodil, skrze ženy Samsona i moudrého Šalamouna oklamal a v modlářství uvedl, nim všecku zemi nakvasil, které potom žádnými, ani králů, ani proroků prácemi zcela vykořeněno býti nemohlo. Skrze Jezábel celé království izraelské poctami modlářskými sprznil a zohavil.
Mnohé ženy opět sou bublavé, nevhodné i bezbožné, jako žena Jobova, která mu bídou jeho nejtěžší oči vytýkala a k zlořečení Bohu nabádala. (Job 2). Též i manželka Tobiášova nevhodná byla.
Mnohé opět jsou nevěrné[c]nevěrné] něwěrné, ne[VI]číslo strany rukopisuhospodyňské, co manželé stavějí a shromaždují, to oni boří a rozptylují.
Ale ač jsou mnohé zlé, zlými mravy nakvašené, však zase mnohé sou dobré, svaté, šlechetné, ctnostmi nejslavnějšími ozdobené a okrášlené, jsou ozdoba a koruna manželů svých. Kteréžto ctnosti při nich jsou nad zlato, nad perly vděčnější a které je více okrašlují nežli šmaragd, šarlat nebo ani jaspis, ani kámen nejdražší tak se nestkví v očích lidských jako ty svaté ctnosti v očích božích.
Některé zajisté moudrostí[d]moudrostí] maudroſti sou okrášlené, jako Abigail moudrá, blázna Nábala manželka. K ní zajisté opravdově vstáhnou[VII]číslo strany rukopisuti se mohla slova moudrého Šalomouna v Přísl. 14 zapsaná: Žena moudrá vzdělává dům svůj. Ona právě dům Nábala, muže svého, kterýž vinnou jeho již již zahynouti a od Davida vyvrácen býti měl, moudrostí[e]moudrostí] maudroſti svou zachovala. Zachovala i Raab sebe i všecku čeled svou opatrností[f]opatrností] opatrnoſti svou. Když zajisté Jericho, vlast její, vyvrácena býti měla, ona se k Bohu obrátila, víru svou vyznala, a tak sebe i své od zahynutí zprostila. A ženy některé moudrostí[g]moudrostí] maudroſti svou netoliko svůj dům vzdělaly, ale i celé národy a obce zachovaly, jako Debora, Hester, Judit. Z té moudrosti také ženy dobré rady nacházely a dávaly mu[VIII]číslo strany rukopisužům,