Ducha svatého mají, tiť nehynou, než života věčného docházejí. Ale dítky, jakž o nich sám Kristus svědčí (Mat. 18), v něho věří a ta víra, rovně jako i hřích, ač nyní v nich spí, ale v věku dospělejším to obé se vyskytuje. Jsou také dítky svaté, nebo apoštol (I Korint. 7) svědčí, že posvěcena jest rodina věřících a svatá, neb posvěcena jest i tehdáž, dokud v životě matky zůstává, jakož příklad jest Jeremiáš, Jan Křtitel, kteří ještě v životě matky Duchem svatým naplněni byli. A Jákob, jsa ještě v životě mateřském, Pánu Bohu se líbil. (Řím. 9). A tak dítky, nejsou-li křtěné křtem vodním, jsou pokřtěné Duchem svatým a ten Duch svatý při těch, kteří ještě věřiti nemohou, v srdcích jejich působí na místě víry. Protož, poněvadž sou věřící, poněvadž jsou svaté a v životě matky Duchem svatým skrze Krista prvé, než se zrodily, posvěcené, tedyť zatracené býti nemohou.
V. Kteří sou v Kristu před ustanovením světa vyvolení a k kterým se vztahuje smlouva boží, totiž aby Bůh byl jejich Bohem a oni jeho lidem, tiť k zatracení přijíti nemohou. Ale dítky, jakož i jiní všickni, kteří k spasení přicházejí, prvé než se počaly, jsou vyvoleny, k nim také buď umírajícím, neb živým, buď že sou již na světě, neb v životě, smlouva boží přisluší, tedyť zatracení nebudou. Nebo ta smlouva a slib Abrahamovi od Boha učiněný, k nám, kteří podlé vysvědčení svatého Petra (Skut. 2): símě Abrahamovo sme, přináleží. Přináleží k nám i k dítkám ještě v životě zůstávajícím, nebo i ty sou semeno naše.
VI. Kteří sou krví Kristovou vykoupeni, kteří k církvi boží přisluší, kterých jest království boží, kterým zaslíbení věčného života přináleží, tiť nemohou býti milosti boží odloučeni. Ale dítky, byť byly i nekřtěné, sou krví Kristovou vykoupené, k církvi boží přináleží, nebo sou částka a semeno její, jejich také jest, jakž sám Kristus svědčí,