svatá cierkev slaví pro pamět jeho svaté krve toho dne najprvé prolitie. Tu slušie věděti, že jest Kristus Starého zákona ustavenie rušiti nechtěl, ale se obřezovati přepustil pro rozličnú věc. Najprvé proto, že jest pravé tělesenstvie na se vzal, pro to staré právo drže obřezánie, aby skrze jeho krve prolitie měli bludné viery lidé do jeho tělesenstvie dolíčeně ujištěnie. Druhé proto se obřezati přepustil, aby židé, žádné omluvy nemajíc, nemohli proti němu řéci: „Proto sme tebe nepřijeli, že našich otcuov svatých ustavenie nezdržal. A třetie proto, aby se jeho svaté Bozstvie před diáblem v jeho tělesenství tajilo, neb obřezánie toho času bylo jest proti počátečnému hřéchu. Proněžto diáblé, vidúc, ano jej obřezují, mněli sú, by tomu dietěti jako jinému hřiecha očištěnie třeba bylo. Třetie ten svatý den cierkev slaví pro ochtáb Božieho narozenie, neb když jiných svatých křesťanská obec ochtáby ctí, nadto ochtáb našeho Spasitele slaviti má, jemuž chvála věky věkoma.
O Božiem křštění
Když se jest Ježíš narodil v Betlémě za časuov krále Eroda, tehda třie králi Kašpar, Melchior, Baltazar se, vschoda slunce do Jeruzaléma přišedše, otázali a řkúce: „Kde jest ten, ješto se jest narodil, král židovský? Viděli sme jeho hvězdu jsúci na vschod slunce, a protož jdeme modlit se jemu.“ To od nich uslyšav král Erodes, zamútil se a s ním všickni lidé v Jeruzalémě. Tu jest otázanie učinil, proč jsú ti třie králové do Jeruzaléma přišli, ano se jest tu Jezus nenarodil, ale jinde. K tomu odpověda sv. otec Remigius, že ti třie králi narozenie Jezu Kristovo sú viděli, ale v kterém městě, toho sú neviděli. A proč sú do Jeruzaléma jako do najvětčieho židovského králostvie města přišli, za to majíce, že by se to přeslavné dietě nemělo jinde naroditi než v tom městě, ješto jest byla hlava všeho královstvie. A také proto, že by se tu spieše toho svatého dietěte doptali než jinde, neb tu všech mudrcuov židovských sbor bieše, a také proto, aby židé omluvy neměli. Chtěl tomu Buoh, aby od cizích