[57]číslo strany rukopisuskutky obmeškávajíc, k stolu slúžie. To svatí apoštoli uznamenavše, chtiec jich vrtránie staviti, pozvavše[244]na tomto místě Hankou přičiněná korektorská značka pro výpustku, k níž je in margine doplněno spojení „k ſobie“ všecko mnostvie křesťanuov[fw]křesťanuov] krzieſtyanuow, k nim řekli: Nevidí sě nám, by to dobré bylo slovo buožie obmeškávati a stolóm slúžiti. Proněžto sezřiece sě mezi sobú, vybeřtež sedm dobrých mužuov dobrého svědečstvie, plných ducha svatého a múdrosti, ať ti o nás péči jmají a nám pokrmem posluhují, a my zatiem, buohu sě modléc, slovo buožie kážíc[245]zapsáno jinou, soudobou rukou in margine, truditi sě budem. Ta sě řěč všěm slíbila, proněžto inhed vzvolichu sedm jich múdrých mužóv[246]nadepsáno jinou, soudobou rukou a buohobojných, jimžto vše své sbožie porúčiechu. Mezi nimižto ztarostú jako najduostojnější svatý Ščepán nade všěmi bieše. A tak je vzvolivše, přěd svaté apoštoly přivedli. A tu na ně apoštoli svoji[247]nadepsáno jinou, soudobou rukou rucě vzložili.
Potom, jakžto sě píše v knihách o Skutciech apoštolských, ež svatý Ščepán plný milosti i síly činieše mnoho divuov znamenitých[248]podtrženo Hankou, in margine různočtení „frag. znameniy zazrakow“ i zázrakuov mezi lidmi. Tomu Židie závidiec, chtiec jeho přěmoci i přěhádati, trojím činem boj proti němu činili. Najprvé hádaním, druhé falešným svědečstvím, třetie mučením. Ale svatý Ščepán všěcky[fx]všěcky] weſſieczky jě přěmohl i přěhádal, křivé svědky v křivdě ukázal a nad těmi, ješto jej mučili, mocně svítězil a ve všěch těch třech buojích s nebes vláščí pomoc jměl. U prvém buoji dána mu pomoc duchem svatým v jasném promluvení. V druhém boji dána mu pomoc v andělskéj tváři proti křivým svědkóm, aby[fy]aby] ab[249]oprava naznačena Hankou sě vstrašili. V třetiem boji měl pomoc ot Jezukrista[250]na tomto místě Hankova korektorská značka pro výpustku, k ní je in margine doplněno „gehozto“. V tu hodinu, když ho kamenováchu, stojiec uzřěl. Prvé