Uršu[557]číslo strany rukopisula divně poctivé postavy krásná, počal ji těšiti, ponúcějě, chtěla li by zaň jíti. Jemužto když ona na prosto odpověděla, navrha samostřiel, ji prostřělil. A ta svatá dušě do nebes vzata.
Také sě o tom píše, mezi nimi bieše jedna svatá děvicě jménem Kordulata, sě smrti bojieci, přěs noc v lodí skryla sě, ale nazajtřie najavo[1707]podtrženo, Hankova excerpce přěd ty zlé lidi přišedši, na smrt dobrovolně sě dala. A když jejie hodu jakžto i jiných všěch děvic svatých toho dne lidie neslaviechu, zjěvila sě jednomu svatému přízedníku[1708]podtrženo, Hankova excerpce a řkúc: Chci tomu, aby po tom dni jedenádcte tisíc děvic svatých nazajtřie muoj den vlášče všichni slavili. A tak jest ustaveno do dnešnieho dne.
Život svatého Šimona a svatého Judy, apoštolóv buožích
Svatý Šimon apoštol a svatý Juda byla jsta bratřencě svatého Jakuba, jenžto Menší slóve. A když těch časuov, ješto na nebesa hospodin vstúpil, křesťanská[aqv]křesťanská] krzieſtyanſka viera po světu sě rozplozováše, tehda svatý Tóma apoštol poslal svatého Judu apoštola k jednomu králi jménem, jenž slul Abagarus. Jehožto stól králový bieše v tom městě, ješto Edisa slóve. Tu svatý Juda apoštol[1709]nadepsáno jinou, soudobou (?) rukou vieru křesťanskú[aqw]křesťanskú] krzieſtyanſku veličsky[1710]podtrženo, Hankova excerpce rozšířil.
Proněžto ten král Abagarus pokorný list našemu spasitelovi poslal a takto jemu píšě: Abagarus, král, Ježíšovi, spasitelovi lidskému, jenžto sě jest těchto časuov v jeruzalémských vlastech ukázal, vzkazuje přieznivé pozdravenie. Uslyšal sem o tvých divných mocech, ješto nad rozličnými strastnými, nemoc[558]číslo strany rukopisunými