vz[210]číslo strany rukopisukřiešením potvrdil, nebo by byl inhed třetí den z mrtvých nevstal, byla by viera pohynula ani by ho kto pravého buoha věřil. A to sě jest ukázalo ten čas jeho umučenie, jež byli všickni, kromě jediné[xw]jediné] giedyne matky buožie, vieru potratili, ale jakž Jezukrista z mrtvých vstavše uzřěli, tak sě inhed k vieřě navrátili.
Třetie slušie věděti, ež syn boží Jezus Kristus z mrtvých vstav, v rozličné časy rozličným sě ukázal. Najprvé svatéj Maří Magdaléně, jako píše svatý Marek evanjelista ve čtení. A to jest proto učinil, aby ukázal, jež jest pro hřiešné umřěv, z mrtvých vstal, jak to sám ve Čtení řekl: Nepřišel jsem pozvati spravedlných, ale hřiešných ku pokání. Druhé sě ukázal těm třem paniem Mariám tehdy, když od jeho[xx]jeho] gieho svatého hrobu jdiechu. Třetie svatému Petru, ale písmo nepraví, v který sě to čas stalo. Čtvrté sě ukázal těma dvěma, ješto jdiesta toho dne buožieho vzkřiešenie na ten hrad, ješto slóve Emaus. Páté sě ukázal apoštolóm, ani sě všickni v jeden[xy]jeden] gieden dóm sebrali. A podlé toho ukázal sě jest spasitel pětkrát toho dne, když z mrtvých vstal. A protož svatá cierkev ustavila jest, aby kněz na mši pětkrát sě k lidem obrátil na znamenie toho patera jeho ukázanie. Šesté sě ukázal apoštolóm osmý den, tu ješto svatý Tóma apoštol jeho[xz]jeho] gieho svatých sě jézev dotekl. Sedmé ukázal sě apoštolóm na jednéj[ya]jednéj] giedney hořě, ješto slóve Tábor. Osmé ukázal sě apoštolóm v téj sieni, ješto[yb]ješto] gieſto jich potresktal z toho, ež jsú byli na vieřě pochybili. Deváté a poslednie