ciesa[200]číslo strany rukopisuřě, pustíš li Ježíšě, nejsi přietel ciesařóv. Uzřěv to Pilát, ež od žaloby nechtie Židé pustiti, než vždy na smrt otsúditi, káza Ježíšě obnaživše k slúpu přivázati a nemilostivě bičovati tak, ež všecko jeho svaté tělo zbito, ež od hlavy až do země nikdie cělého miesta nebieše a se všěch strán krev z jeho[vo]jeho] gieho svatého těla tečieše. Těch časóv římské ustavenie bieše, kohož ukřižovati chtěli, toho vždy prvé bičovali.
A když jej tak trýzniechu, tehda rytieři z mořského z bodlivého sítie spletše koronu, na jeho svatú hlavu vstavivše, kopím napřieč v hlavu dávali a tak přěd Piláta vedli. Tu ho Židé postíhajíc, tepiechu pěstmi, porúhajíce sě jemu voláchu a řkúc: Ty sě činieše králem židovským, tožť koruna tvého královstvie dóstojná. Mezitojí[572]slovo mezitojí podtrženo rubrikou jej vždy pěstma mezi oči tepiechu. V ten čas uzřěv jeho Pilát tak zbita i ztrýzněna, ano jeho svatá tvář zsinala, oči i rty opuchly, ež jedva[vp]jedva] giedwa mdlobú na nohách stáše, pomysli sobě: Uzřie li ho Židé tak zbita, kromě ač by byli kamene tvrši, smilují[573]původně zapsáno „ſmyluy“, „g“ nadepsáno jinou, soudobou rukou sě nad ním, pustie jeho. Takž jeho inhed káza přěd vešken lid na ulici tak ohavně[574]in margine písařem B „u korunye“ všemu lidu ukázati. I zavola Pilát na vešken lid a řka: Aj toť ho vám vedu ven, já ižádné příčiny[575]za tímto slovem korektorská značka pro výpustku, u níž je in margine Hankovo doplnění podle PasTisk „nevizi“, proněžto by mohl býti právě na smrt otsúzen. Vynide Ježíš z sieni, nesa na sobě koronu bodlivú a rúcho hedvábné, tehda všickni židé křikú: Ukřižij, ukřižij jeho! Pilát k nim vecě takto: A vyž ho v svú moc vezmúce ukřižijte. K tomu židé řechu: My to jmámy v svých práviech, ež podlé