kšaftu zpuosobeném před svědky hodnými s rozmyslem rozumu užívaje dobrovolně vyznal, že nechce kšaftovati, nebo tehda jakožto činěnie kšaftu odepře, o věcech pak kterých pozuostavie, zpuosobenie bude k dědicuom a náměstkóm, jakož městské právo potřebuje a užíváno bývá, o tom také hledaj nahoře o dědictvích.
Mohú li věřitelé zapověděti poručené věci
Dělenie poručených a kšaftovaných má se vedlé hlav dieti na rovné diely, leč by porúčející jinak zpuosobil, aniž takové věci odkázané skrze kohokoli mohú býti kterým právem zapověděny, dokudž přijaty nebudú.
O kšaftu muže s povolením ženy
Ortelováno jest chotibořským, jenž sem psali, takto: pozdravenie přátelské předsielajíce Vašie Opatrnosti oznamuje se, aby plněji a dokonaleji Opatrnost Vaše úmyslu našemu mohla porozuměti o některaké našé příhodě, nebo přihodilo se, jeden náš spoluměštěnín na smrtedlné posteli leže chtě zpósobiti domu svému spasitedlně, povolal jest některých z přísežných města k sobě, zejména Matěje a Michala, jim oznamuje: jestliže mě pán Buoh skrze milost svú smrtí rozdělí, tentoť mám úmysl rozdělenie statku svého. Tehda odkázal jest ženě duom svój a synu a vnuku svému dědiny, i zalíbilo se jest s obú stranú. Tehda žena předřečená pojala jest muže jiného a již nynie chce se uvázati v dědiny předřečené táhnúc se na ty lidi, kteříž ji za prvnieho muže vdávali, že jest tak bylo předpověděno v prvých smlúvách věna, že by byl muž dřieve umřel, aby předřečené vdově všecko sbožie připadlo, a tú řečí jde