úřadu lepší a spravedlivější, jenž by ze všeho lidu mohli jmieni býti, voleni buďte, aby lid sobě poddaný mohli zpravovati. Nebo ani otec s synem, ani bratr s bratrem, ani test s zetem buďte spolu v řadu přísežných, nebo nic nepřinášie protivného osob rozdělenie, kdež jest viery jednota, ale již jmenované osoby často rozdiel činie mezi přísežnými pro své spojenie vyprysknutie. A protož má se varováno býti budúcie nebezpečnosti, aby jednota řečených osob rozdielu nezplodila mezi přísežnými, i kterak drahá jest věc jedné každé obce, aby přísežní byli jednomyslní neb svorní, a jedné vuole k dokonání všelijaké spravedlnosti, nebo moc všeliká spojená většie jest moci. A v boj zajisté jednomyslně vstúpiti neb svorně vítězstvie plodí a jednomyslný spolu poslúchaje vítězstvie obdržuje, nebo druhdy viece prospievá sebránie nemnohých v jednotě, nežli mnohých každého zvláštnie rozdělenie.
Opět zlopověstní nemají voleni býti, jenž ode všech skutkuov řádných jsú odehnáni, nebo duostojenstvie a povýšenie při nehodném jest miesto ohavnosti, poněvadž jednoho každého prohřešilého radše má následovati pomsta nežli duostojenstvie, a jestliže by nevědomě voleni byli a nebo ač by již voleni jsúce ve zlú pověst upadli, ti v takové příhodě, příčinu poznajíce, právo přikazuje, aby od svých spolupřísežných hned byli ssazeni, aby jedna neduživá ovce celého stáda nenakazila, a jistě mrzká jest strana, kteráž nepříleží neb nesjednává se s svú celostí, protož