[195v]číslo strany rukopisusvatý Barnabáš chtěl pojíti s sebú Jana[404]na okraji připsáno „Jahna“, řečeného Marka. A sv. Pavel prosil Barnabáše, aby ho nepojímal. Protože od nich byl prvé odšel[405]na okraji nečitelný přípisek. Též když v Efezu městě popadli sú byli dva tovařiše svatého Pavla. A když sv. Pavel chtěl vyjíti mezi lid, nedopustili sú ho jeho[406]„jeho“ připsáno nad řádek učedlníci a jiní jeho přátelé, prosíce, aby nevychodil na rynk. A jiní jinak chtiechu[407]na okraji připsáno „litudo“. Též mi se přihodilo, že jedni mi radili, abych kázal, když pohrom byl na bratří a kletby a služby stavenie, a druzí mi radili, abych nekázal, avšak sem rozuměl, že oboji dobrým úmyslem sú radili, avšak z obú radú nebyl sem jist, která by se sjednala s volí boží. Protož potřebie jest člověku pilně a často se Bohu[408]„Bohu“ připsáno na okraji modliti, aby ráčil vésti v takých skutciech a také potřebí jest hřiechy, jenž by mohly překážeti, od sebe hnáti a hleděti ku Písmu a čakati mile vdechnutí Ducha svatého. Druhé volení slove neopatrné a jest, když kto volí co vedlé ustavenie lidského, nehledě k zákonu božiemu. A tím volením volí obecně papeže, biskupy a jiné preláty. A vedlé těch ustavení, kteráž ne[196r]číslo strany rukopisumají založení v zákoně božiem, obecně jest nedostatek. Protož volenci měli by vedlé zákona božieho toho, kterýž by v životě svatém, v umění statečném, v práci duchovní byl najstatečnější vedlé obecného domnění, upřímo pro chválu boží, pro cierkve svaté prospěch, zavrhúc všecky tělestné přiezně, toho voliti. Tak sú světí volili. Protož biskupové sú světí bývali i lid. Ale nynie onoho papež dá na penězích neznaje, kto jest a kaký jest, onoho dá král neb knieže, an nehodný jest, onoho volé kanovníci pro dary neb pro jiné příčiny, a ne upřímo pro chválu boží. Též páni i panoše i měšťané volé, ne vedlé naučenie Písma ani vedlé upřiemé žádosti. Protož jest neřád v křesťanstvu, mnoho lotruov v duchovenství a naplněno jest vší zlostí křesťanstvo, a tak jest Antikrist utvrdil svú vóli v těch voleních, rozdávaních a kupčeních svatokupecských, že přesahá moc člověčí, aby jí nemohl té zlosti potresktati a odpuditi. Avšak tři znamenávám, že by mohli býti proti té zlo[196v]číslo strany rukopisusti