kde jsi nerozptýlel?“ Tu die Gorra, že sěje Bóh na kázaní známost pravdy a roztrušuje ctnosti na příkladu dobroty. Protož žne, kde jest nesál, kdyžto viery v čas smrti bude chtieti od těch mieti, jimžto viera dána nebyla, jakožto od Židóv a pohanóv. A zbierá, kteréž jest neroztrúsil, neb v den súdný ovoce ctností od těch chtieti bude mieti, jimžto příkladové dobroty nebyli dáni. Pak die dále: „A bojě sě,“ to jest dobřě činiti. O tej bázni die prorok v žaltáři: „Tu sú sě třásli strachem, kdežto nebieše strachu.“ A ten strach pocházie od lenosti a z nedoufánie pomoci božie. O tom die Šalomún 26: „Léní die: ‚Lev jest na cěstě, lvicě na chodbě.‘ “
Pak die dále: „Odšel sem,“ to jest od tebe, neproměnitedlného dobrého, viece miluje marné dobré. „A skryl sem v zemi hřivnu,“ to jest rozom tebú daný, pohřížil sem v zemských obchodiech, v zemských žádostech, v tělesných rozkošiech. Tuto die sv. Řehoř: „Jsúť mnozí v cierkvi svaté, jichžto tento slúha obraz drží, kteřížto lepšieho života k cěstám přistúpiti sě strachují. Avšak ležěti v svého těla lenosti nebojie sě. A když sě hřéšným znamenají, na cěsty pokánie vstúpiti nesmějí a ostati v svých nepravostech nestrachují sě. Jichžto podobenstvie Petr, ještě ve mdlobě své postavený, držieše, kterýžto uzřěv div o ryb množství, řekl: „Vystup ode mne, pane! Neb člověk hřéšný sem.“ Nébrž znamenáš li sě hřéšným, musíš pána od sebe neodháněti.
Pak die dále: „Aj, máš, což tvého jest.“ Neb rozom v lidech zlých ostane, kakžkoli dušě hřéchy zprzněna bude. A protož die: „Toť máš, což tvé jest.“ A odpovědě pán jeho: „Nebť on dobrým i zlým panuje, poněvadž ve jméno jeho každé koleno bývá klanieno nebeských, zemských i pekelných.“ Jakož píše sv. Pavel, Filipenským 2: „A řekl jest jemu: ‚Slúho nevěrný a léní.‘ “ Sv. Jan Zlatoústý praví: „Tento slúha, kakžkoli jest hřivny neztratil, však vinen jest a hoden