[88]číslo strany rukopisu[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
V dřěvnie řěči slyšěli smy, kterak Maria jest našě obráncě a kak ve všěch našich truchlostech jest našě oprava. Potom slyšmy, kak Kristus ukazuje otci svému za nás rány a Maria ukazuje synu svému prsi. Nebo jakež Kristus sstúpil pro nás s nebe až do pekla, zasě vstúpil do nebe, aby prosil za nás na věky. A protož shřěšímy li, zúfati nemámy, nebo věrného řěčníka přěd bohem mámy a že rány své otci svému chce ukazovati.[316]popisek k obrázku: «Antipater ukazuje Juliovi ciesařovi rány své, že věrný jest»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
To také někda na jedné osobě bieše ukázáno. Antipater, rytieř udatný, byl osočen k ciesařovi Juliovi, by byl nevěrný a neužitečný rytieř římskému ciesařství. A proto ten rytieř svlek sě nah přěd ciesařem stáše a jemu rány svého zbitie ukazováše přěde všěmi a řka, že nenie potřěbie slovy sě vymlúvati, když rány viděti, ano jeho vieru svědčie. Vida to ciesař omluvu jeho přijal a jistil, že jest věrný a udatný rytieř. Krásně Kristus byl znamenán skrzě toho Antipatra, neb on vždy stojí za nás přěd svým otcem a svými ranami ukazuje sě udatným rytieřem býti. A že přikázanie otcovo naplnil jako věrný rytieř, a protož buoh tak věrného rytieřě nepřěstává ctíti, a začežkolivěk prositi bude, hotov jest jemu dáti. Neb věrný a udatný rytieř Kristus bieše, to na jeho ranách a krvavém rúšě zjěvno bylo. Všecko rúcho jeho krvavo bylo jako těch, ješto črvené víno v lisu tlačie. Protož tázáchu andělé, proč by rúcho jeho bylo črveno jako těch, ješto v lisu tlačie. A on otpověděl, že v lisu svého umučenie sám tlačil a z národuov žádný muž s ním nebyl. A znamenitě praví, že žádný muž s ním nebyl, nebo sama jediná panna, točíš Maria, s ním byla ostala. Rytieř tento, točíš Kristus,