[69]číslo strany rukopisu[247]popisek k obrázku: «Hospodin vytrhl Abrahama z ohně kaldejských»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek prodlévámy li pomocí, nenie to dušiem hodné. Nebo tiežcě a s teskností čakají, ktož život nevymluvenými mukami mučie. Někteří[bq]Někteří] Nekterzi zpósobují svým milým přáteluom třidsěti mší slúžiti, to dobré jest. Ale užitečnějšie by bylo dušiem, aby prvého dne byly skonány. Nebo za třidsěti dní tam čakati velmi hořko jest. A to také rozuměno buď o jiných spomociech dušiem. Protož pospiechajmy, jakž najspieš móžem, dušiem v očistci spomáhati, neb to pospiechanie[br]pospiechanie] poſpiechanim Kristovým dušiem vidí se hoditi. Kristus ne ihned toho dne otcě svaté našě vysvobodil, ale tam s nimi ostav svú sladkú bytností je obveselil. Ale v neděli o puolnoci, když z mrtvých vstal, tehdy je z vězenie diábelského vyvedl a vyprostil.
To vězenie diábelské již řečené někda bylo na vězení ejiptském znamenáno. Synové izraelští v Ejiptě {od Faraona}marginální přípisek soudobou rukou těžcě byli utiskáni a k hospodinu za své vykúpenie plačtivě volali. Smilovav se hospodin zěvil[bs]zěvil] zzieuil se Mojžiešovi ve kři hoříciem ohně plném, avšak cělém a v zelenosti ostalém. I poslal hospodin Mojžiešě k Faraonovi a skrze ň učinil synóv[248]popisek k obrázku: «Vyprostil Lota hospodin od propadenie Sodomy»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek izraelských vysvobozenie. Též člověčie pokolenie od kniežěte temnosti bieše u vězení a k hospodinu za své vykúpenie velicě kvieléše a řka: „Bože, ku pomoci mé pospěj, hospodine, nakloň nebesa tvá a sstup, vysvoboď mě, nebo chudý a nedostatečný já sem a nic nemám, čím bych se vypravil. Vypusť ruku tvú z výsosti, skrze niž bych vysvobozen byl. Vypusť beránka tvého, jehož obětí s tebú smířen budu. Vypusť světlost tvú, aby tmy otehnány byly ote mne. Vypusť pravdu tvú, aby proroci tvoji věrni byli nalezeni.“ Těmi i jinými mnohými obyčeji člověk k hospodinu voláše a hospodin smilovav sě nad ním jej tiemto obyčejem vysvobodil. Sstúpil v keř horúcí kře bez uraženie, točíš v pannu Marii bez panenstvie ztracenie. Hospodin ranil Faraona i vešken jeho lid a uvedl syny izraelské v zemi mlékem a strdí tekúcí. Takež Kristus ranil diábla a všicku jeho zběř a vyvedl svaté z pekla do věčného nakrmenie. Tu sú krmeni mlékem, točíšto sladkým obezřěním člověctvie, a strdí, točíš nad stred tekúcím[bt]tekúcím] tekuczi opatřením božstvie.