[67]číslo strany rukopisu[235]popisek k obrázku: «Jahel, žena Abner, probodla Sizaru hřěbím a kladivem v židoviny»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek bieše svázáno spolu, což přesladkému synu jejiemu na umučení bylo učiněno. Mečové, kyji, kopie a oružie, s nímž jej jímali, lucerny, hořície pochodně, s nimiž v zahradě hledán, tesknost, túha, bázen a troje modlitva, pot krvavý i anjelské posílenie, kak li zástupy potkal a všěcky jedniem slovem porazil a navrátiv jim sily, dal se jieti. Poznánie znamenie a zlostné políbenie, lstivé Jidášovo pozdravenie a odpověd Kristova dobrotivá, ukrutné Kristovo jetie a svazkuov obvázanie, ucha uzdravenie a učedlníkóv rozprchnutie, čechla odběženie od svého milého Jana, židovské radovánie i Annášovo otazovánie, políček sluhy biskupova a pokorné Kristovo odpoviedanie, troje Petrovo zapřěnie a jeho obrácenie, jména súdcí, před něž jest veden a obžalován, Annáš, Kaifáš, Herodes a Pontský Pilát, slúp, metly, bičové, plvánie, trest a provazy, kříž, hřěbíci, kopie, koruna, kladiva a dska popisu jeho viny, políčkové, zášijkové, protivnosti, porúhanie a posmievanie, zavazadlo očí, prorokovánie Kristovo a rúcha[236]popisek k obrázku: «Královna Tamari sťala Tira a řkúc: Nasyť se krve člověčie, jiež si žádal»[#]obrázek nebo jiný grafický prvek dělenie, losy na sukni a Herodovo bielé oblečenie, stolice sudieho, umývanie rukú a nachové rúcho, sen ženy Pilátovy a puštěnie vražedlníka Barabášě, ryk a volánie židovské a opakovánie „Ukřižuj, ukřižuj,“ Jezukristovo octové osudie, ocet žlučí ohorčený, třstina s húbú yzop a víno s myrrú, modlitba Kristova, volánie, slzy a lotrovo přijetie, všěcka slova Kristova na kříži a učedlníka Jana poručenie, dušě puštěnie {Kristovy}marginální přípisek soudobou rukou, kopie Longinovo s jeho prozřěním, vylitie krve a vody, centurio s svým svědectvím, zatemněnie slunce, země třěsenie, rozedřenie opony a sědánie opok, zbořenie čésti chrámu, otevřěnie hrobuov a smrad, a[237]škrtnutý text miesto {hora}marginální přípisek soudobou rukou Kalvarie, třidsěti střiebrných peněz, za něž Kristus prodán a kúpen, zúfanie Jidášovo, jenž nenie Kristovú krví vykúpen. Těmi i jinými mukami Kristovými Maria se obhradila a jako bojovnicě našě nepřétele našeho svrhla a potlačila. Tehdy plniechu se na ní někdy ukázané zpósoby a některá proroctvie[238]koncové -e nadepsáno řečená v svatém písmě: „Na vřětennici a na ostrovidu