jest mi mój v tomto městě.‘ “ A tomu snu uvěřil apoštol a ostal v tom městě rok a šest měsiecóv. Viz, kterak v Starém i v Novém zákoně bóh svá tajemstvie zjevoval zlým i dobrým skrze snové viděnie.
Pak v knihách o životě svatých, mnoho v Novém již zákonu, zjevoval pán bóh lidem zlým i dobrým skrze sny věci budúcie. Neb mateři svatého Augustina, když jím byla těžka, viděla ve snách, že by štěně nosila. A tiem znamenáno snem budúcieho života jeho zpósoba. Neb v písmě svatém pes kazatele znamenává. Neb jakož pes nad jiná zvieřata věren jest pánu svému, též dobrý kazatel hospodinu. Neb i se i jiné vede, aby vóli boží činili. A jakož pes svým jazykem léčí rány tělesné, též kazatel neduhy duchovnie svým kázaním. A protož, že svatý Augustin měl býti kazatelem užitečným v cierkvi božie, protož se to mateři ukázalo v snovém vidění.
Pak mateři svatého Dominika zdálo se ve snách, když byla jím těhotna, by Slunce v svém břiše nosila. A ten sen ukazoval budúcí svatost svatého Dominika, jenž životem i naučením spasitedlným všemu křesťanskému sboru jakožto slunce posvietil. A tak o mnohých svatých se čte, že skrze sny jim budúcie věci sú zvěstovány, kteréž by bylo vyčísti, každého by čitatele obtiežily.
Chcme li zvěděti, co hospodin zjevil skrze sny pohanóm budúcích věcí, ač jest toho přemnoho, některé však tuto popíši.
V kronice