[59]číslo strany rukopisujest mi mój v tomto městě.‘ “[54]Act 18,9 A tomu snu uvěřil apoštol a ostal v tom městě rok a šest měsiecóv. Viz, kterak v Starém i v Novém zákoně bóh svá tajemstvie zjevoval zlým i dobrým skrze snové viděnie.
Pak v knihách o životě svatých, mnoho v Novém již zákonu, zjevoval pán bóh lidem zlým i dobrým skrze sny věci budúcie. Neb mateři svatého Augustina, když jím byla těžka, viděla ve snách, že by štěně[i]štěně] cztenie nosila. A tiem znamenáno snem budúcieho života jeho zpósoba. Neb v písmě svatém pes kazatele znamenává. Neb jakož pes nad jiná zvieřata věren jest pánu svému, též dobrý kazatel hospodinu. Neb i se i jiné vede, aby vóli boží činili. A jakož pes svým jazykem léčí rány tělesné, též kazatel neduhy duchovnie svým kázaním. A protož, že svatý Augustin měl býti kazatelem užitečným v cierkvi božie, protož se to mateři ukázalo v snovém vidění.
Pak mateři svatého Dominika zdálo se ve snách, když byla jím těhotna, by Slunce v svém břiše nosila. A ten sen ukazoval budúcí svatost svatého Dominika, jenž životem i naučením spasitedlným všemu křesťanskému sboru jakožto slunce posvietil. A tak o mnohých svatých se čte, že skrze sny jim budúcie věci sú zvěstovány, kteréž by bylo vyčísti, každého[j]každého] kazde by čitatele obtiežily[k]obtiežily] obtiezil.
Chcme li zvěděti, co hospodin zjevil skrze sny pohanóm budúcích věcí, ač jest toho přemnoho, některé však tuto popíši.
V kronice