svému bližniemu a v tuto mieru líčieše: „Viděl sem sen a zdáše mi se, jako by podpolný chléb z ječmene by se kotil anebo valil a sstupoval do vojsk madianských. A když přijide k stanu, udeři jej a předvráti a s zemí od základu srovna.“ Otpovědě ten, k němužto mluvieše: „Nenieť to jiného, jedno meč Gedeonóv, syna Joab, neb dal jest hospodin v jeho ruku Madianské i všecka vojska jich.“ A když uslyše Gedeon sen a výklad jeho, poklonil se hospodinu a vrátil se do vojska izraelského a vece: „Vstaňte, neb dal jest pán buoh v ruce naše Madianské.“ A tu se třmi sty branných pobil je velikú ranú a ostatek zahnal z krajin židovských. Viz, kterak muž svatý věřil snu člověka pohana a výkladu jeho! A to učinil božím kázaním, jakožto předtiem v též kapitole stojí. A protož snóm i jich výkladóm slušie se věřiti.
Také psáno stojí v druhých kněhách Machabejských v patnádsté kapitole že Judáš Machabejský viděl ve snách, naliť Oniáš, jenž byl knězem najvyším, muž dobrý a dobrotivý, vzhledenie stydlivého, mravóv smierných a úmluvy slušné, jenž od svého dětinstva v šlechetnostech se obykal, ruce své zvedl, modle se za lid izraelský. A potom ihned zjevil se jemu muž druhý, věkem a slávú divný a velmi nádobné postavy. A ten, stoje vedlé Judy a Oniáše, mluvieše a řka: „Tentoť jest milovník bratří a lida israelského. Toť jest ten, jenž se ústavně modlí za lid a za obecné dobré svatého města, Jeremiáš, prorok boží.“ A tu viděl, ano Jeremiáš ztáhl ruku pravú, dávaje Judovi meč zlatý a řka: „Přijmi meč svatý daný od boha, jímžto porazíš protivníka lida mého izraelského.“ A tomu snu věřil jest Judáš i lid jeho.
Neb tudiež stojí psáno: Když pověděl ten sen vojsku svému, tak sú podnieceni těmi slovy, jako by kto mohl na mysli podniecen býti, a pobili sú množstvie pohanóv.
Také stojí psáno v třetích kněhách Královských v třetie kapitole a v druhých kněhách Paralipomenoncizojazyčný text, v druhém rozdiele: Bral se Šalomún do Gabaon, aby tu obětoval. I obětoval tisíce obětí na oltáři. Tehda zjevil