všecky krmě, kteréž bývají činěny řemeslem pekarským, a z něho ptáky jedúce.“ Jemužto také odpovědě Jozef: „Tento jest výklad snu: Třie koši, třie ještě dnové, po nichž odejme farao hlavu tvú a pověsí tě na kříži a budú trhati ptáci maso tvé.“ A těm snóm věřil Jozef i ti kleštěnci, i výkladu. A tak se stalo po třech dnech. Protož snovému vidění i výkladuom jeho slušie dobrým i zlým věřiti.
Také psáno jest v týž kněhách prvých Mojžiešových v prvé a ve čtyřidcáté kapitole, že viděl farao, král ejiptský, sen. Zdáše se jemu, by stál nad řekú, z niežto vzcházieše sedm volóv krásných a tučných přieliš a pasiechu se na miestech po mokřinách. A také jiných sedm vyníce z řeky mrzutých a oškapilých churavostí a pasiechu se na tom řeky břehu na miestech zelených. I sežrali sú ony, jichžto divna bieše krása a zpuosoba těl. Opět usnul farao a viděl jiný sen. Sedm klasuov vzrostlo bieše na jednom stéble, krásných a plných. A jiných tolikéž klasuov tenkých a zaražených zprahlostí nebo rzí vznikáše, sžierajíce dřievních všech krásu. A těm snóm věřil jest Jozef i farao jeho návodem i výkladuom Jozefovým. Neb jest ty sny o sedmi budúcích letech obižných a o sedmi potomních a neplodných vyložil. A to se pak potom zřejmě okázalo.
Také v týchž knihách v šesté a ve třidcáté kapitole takto psáno jest: Když přibral se Jákob nebo Izrael k studnici přísahy, uslyšal skrze viděnie v noci volajícieho hospodina a řkúcieho: „Jáť sem najsilnější buoh otce tvého, neroď se báti. Sejdi do Ejipta, neb tě u veliký lid učiním tudiež. Jáť sejdu s tebú a položíť Jozef ruce své na tvé oči“.
Pak psáno jest v knihách Súdcí izraelských v sedmém rozdiele: Sšel jest Gedeon a farao, robenec jeho, na stranu vojsk, kdežto biechu ponócky oděncové. Ale Madianští a Amalechitští a všickni lidé se vzchod Slunce rozsutí ležiechu u podolí jako kobylek množstvie. A když bieše přišel Gedeon, rozprávieše sen některému