Itemcizojazyčný text léta ut supracizojazyčný text v neděli po svatém Havle kněz Jan kazatel za zvonění velikého zvonu u Matky Boží Sněžné obec obojího města k svatému Štěpánu na Rybníčce svolal jest a stoje na vysoce lid napomínal jest k vyvolení jednoho hodného a věrného hajtmana, jehož by všickni, opustivše pány jako nevěrné, poslušni byli. A když mnoho zlého o páních království mluvil, povstali sou někteří z roty jmenovaného kněze Jana a Bzdinku, rytíře nového, při obci velmi věrného býti vypravovali a pravdy Čtení svatého obránci statečného, i žádali, aby za hajtmana byl volen, a což na nich bylo, volili jej. A všickni též hodiny z téhož počtu vysokými hlasy volali „tak, tak,“ kdežto žádný z starších tehdaž tomu zjevně nemohl se protiviti. Pro kterouž věc kněz Jan kazatel toho Bzdinku voleného hajtmana ode vší obce oznamoval jest a jemu plnou moc dávaje a zvěstuje ode vší obce poručil jest, totiž aby neposlušné vězením a stínáním hlav zkrocoval a z města vypovídal, úředlníky, také konšely, kolikrát by se jemu zdálo, změniti, ustaviti i složiti. A ihned tu, totiž dva z Starého, dva z Nového Měst pražských jsou voleni, aby jako hajtmané nižší vyššímu byli pomocni, zvláště když by na pole vytáhli, aby žádný bez povolení hajtmanův z vojska nevracoval se ani z boje, ač by se bojovati přihodilo, pod ztracením hrdla i statku aby neucházel žádným obyčejem. To když sou tak dokonali, Pánu Bohu chválu vzdavše, domův se navrátili. Toto volení a moci hajtmanu poručení starším velmi se nelíbilo. Protož v Betlémě se sebravše, na rathauz sou vešli a prosili konšelův, aby týž hajtman moci sobě poručené okazovati bez vědomí konšelův a obce nesměl. A k tomu sou konšelé přivolili, ačkoli po některém času pět konšelův bez vědomí obce s hajtmanovou volí ssadili sou a jiných pět na jich místo vsadili.
O stětí pana Sádlo.
{Pan Sádlo sťat.}marginální přípisek mladší rukou; * Pan: Pán Itemcizojazyčný text po dotčeném hajtmana povolení Jan Sádlo, pán z Kostelce a Pražan podlé pravdy Čtení svatého vždy se přídržící, vzat jest v nedověru některým konšelům, proto že by se s lidem svým neokázal na poli s Pražany. Ty řeči když sou předpověděného pana Jana Sádlo došly, zarmoucen jest v mysli a žádaje se očistiti, poslal do Prahy k konšelům o glejt, aby mohl bezpečně přijeti, aby jemu byl dán, a aby mohl svou nevinu okázati a z narčení se očistiti. Protož konšelé jemu slibujíce píší, že bezpečně může do Prahy přijeti, nic se neboje, že takovým lživě obžalovaným řečem nevěří. Protož on v pondělí po svatém Havle bratřím a pánům z Janovic psal, aby s ním jeli, Petrovi a Purkardovi, a pojav je s sebou, do Prahy