pohanský na tři čésti rozsedl. A ta dva čarodějníky v túž hodinu hrom udeřiv spálil, až sú se oba v uhlé obrátili. A král těla svatých apoštoluov vzem s velikú ctí v svém městě pochoval a ve jméno jich krásný kostel učiniti kázal. Jichžto odplaty nás učiniti rač účastny, všemohúcí Buoh, na věky věkuov. Amen.
Měsiece listopada dne prvého hod blahoslavené Panny Marie, boží rodičky, i všech svatých mučedlníkuov, jenž Bonifacius, papež slavný, obecně jest ustavil na každé léto v římském kostele a v městě světiti. Ale potom svatý Řehoř papež zjednal týž hod na čest všem svatým ode všie křesťanské obce věčně i duostojně slaviti. A o tom hodu slavném takto se píše
Slavný hod všech svatých svatá cierkev zvláště pro čtveru věc ustavila jest. Najprvé pro jeden chrám v Římě ustavený. Druhé pro mnohého obmeškánie naplněnie. Třetie pro mnohých svatých opuštěnie. A čtvrté pro našich modliteb uslyšenie.
Jakož ku prvniemu slušie věděti, že těch časuov, kdyžto Římané nade vším světem panovali, jeden chrám v Římě byli učinili. V kterémžto chrámě sú pohanskú modlu uprostřed postavili a všech jiných zemí modly, tvářmi k své modle obrátivše, okolo nie stavěli. A to tak bylo diáblovú mocí zpuosobeno, kteráž se země Římanóm protivila, té země modla k římské modle chřbetem se obrátila. A to Římané uzřevše, vojsko proti zemi zberúce poslachu a sobě tu vlast opět podmanili. Ale že v tom chrámě všech zemí modly miesta mieti nemohly, mnohým modlám zvláštní chrámy udělali.