a řkúce: Sluho boží, vzezři k nebesuom a uzříš. Tehda svatý Timoteus vzezřev i uzřel, ano nebesa otevřena a Ježíš Kristus korunu s drahým kamením drží v ruce a k němu takto řka: Tuto korunu chci tobě dáti. To jeden pohanský muž, jemužto Apolinaris jméno, uzřev, pokřtiti se kázal. Proněžto ihned rozkázaním římského starosty oběma hlavy stěli a duše jich do nebe vzaty.
Téhož dne v Augustudině svatého Simforiána mučedlníka, o němžto se takto vypisuje
Svatý Simforianus uzřev, ano pohané veliký hod činie a modlu svého Boha před starostu, jemužto Eraclius řiekali, s velikú ctí nosie. Tu jsa, té modle se modliti nechtěl, protož byl dlúho kyji bit a potom v žalář vsazen. Potom odtud vyveden a mnoho jemu daruov slíbili, chtěl li by po nich postúpiti. K nimžto svatý Simforianus vece: Na vaše dary nic netbám, ale odplaty od mého Ježíše Krista čekám. To starosta uslyšav, u velikém hněvu jej na smrt odsúdil. A když na rozhranie jej vyvedechu, tehda matka jeho, na městskú zed vyběhši, volala, po něm plačíci a řkúc: Synu muoj přemilý, pomni na život věčný. Synu muoj předrahý, pomni na to, že tento strastný život ztratě, tudiež věčného života dojdeš. V tu hodinu, ano na to hledě, hlavu jemu stěli. A křesťané to tělo pochopivše, počestně je pochovali. U jehožto svatého hrobu tolik svatých divuov Pán Buoh učinil, jakož potom i pohané hrob svatého Simforiána ve cti měli, na krchově římském svatých mučedlníkuov i pútníkuov svatého Marcellia, Epiklea, Saturnia, Aprilie a Felicie s jich tovařistvem. Také v Římě svatého Antonia mučedlníka, jemuž jest pro vieru křesťanskú hlava sťata rozkázaním súdce Vitellia.
Měsiece srpna dne čtrmezcietmého hod svatého Bartoloměje, apoštola i mučedlníka, o němžto se takto píše
Svatý Bartoloměj apoštol přišed do země Judičské, ješto jest na konec světa. I všel do chrámu, v němžto bieše jedna modla pohanská, kteréžto řiekali Astarot. I bydlel tu jako chudý pútník. A v té modle bydléše jeden diábel, ten tak lidem ukazováše, jako by nemocné uzdravoval, ale však neuzdravoval, kromě lidi nemocné učině. A když od překáženie přestal, tehda nemoc také přestala. A když v