přemyšlo[338]číslo strany rukopisu[BZ]O pokřtění Páněvał,
srdcem oblibovał
každé vyrčení,
v skutečném činění
vedł[547]ligatura (vedł) k doplnění[548]Tj. „naplnění“.
4 Podnikł[549]ligatura pod(nikł) obřízku,
s rodiči šeł k svátku,
až také i křest,
znaje v tom Boží čest,
důvěrně přijał,
Jana za něj žádał,
vše z posłušenství.
5 Ač se Jan styděł,
že toho křtíti měł,
jenž był bez viny,
Syn Boží jediný,
však jeho słovem,
jsa o tom vyučen,
był mu povolen.
6 Hned jakž pokřtěn był
a z vody vystoupił,
samo od sebe
odevře se nebe,
Duch svatý brzce
jako hołubice
tu na něj zstoupił.
7 Též hned z výsosti
hłas plný miłosti
od Otce vydán,
od přítomných słyšán:
„Aj, toť jest Syn můj,
v němžto všecken Duch můj
rozkoše své má.“
8 Tak kdož svědectví
jeho účastenství[550]účastenství: včaſtenſtwj
v cirkvi chce míti,
musí pokřtěn býti
ve jméno Jeho
i Otce miłého,
Ducha svatého.
9 Kdož tak křest mají,
z víry ostříhají
se od skutků złých
a hříchů všelikých,
majíť svědectví
Božího synovství,
v nebi dědictví.
10 [#]obrázek nebo jiný grafický prvek[551]Symbol zdůrazňovací ručičky. Ó, budiž z tvého
koupele svatého,
jejžs nám připravił
a Synem osłavił,
Otče, s Synem svým,
též i Duchem svatým
na věky chváła.
E XIV O pokušeních od ďábła {Notou: Jestiť psáno dávním rokem}marginální přípisek soudobou rukou
[1]text doplněný editorem[552]V prameni není obsaženo.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek[553]První sloka je vytištěna pod notovým zápisem. Pán[554]Pán: PAn Ježíš po svém pokřtění
puzen na poušť k pokušení,
v kterémž za čtyřidceti dní
jsa, půst ráčił držeť zvłáštní.
2 O tom svatý Lukáš píše,
že v těch dnech Pána Ježíše
ďábeł na poušti pokoušeł,
na něm nic svého nenašeł.
3 Mojžíš nejprv, pak Eliáš
postili se takový [339]číslo strany rukopisu[CA]E XIV čas,