29 Neb kdyby jediného
toho svrchovaného
nebyło Boha dobrotivého,
30 jenž ułožił spasiti,
zas na miłost přijíti,
všickni my měli sme zahynouti.
31 Protože ta přílišná
zkáza všechněm dědičná,
zde v tělích k vyprázdnění nemožná,
32 všecky trápí, běduje,
od Boha odłučuje,
k hledání spasení probuzuje.
33 [#]obrázek nebo jiný grafický prvek[114]Symbol zdůrazňovací ručičky. Každý myslí pokornou
moc vida, moudrost divnou,
prozpěvúj živě, řka s myslí vděčnou:
34 „Toběť, Bože, děkujem,
čest, chváłu obětujem,
v moci tvé spasení se nadějem.
35 Nebs výborně obmyslił,
samého se v to vłožił,
byť hříšný tvé pomoci v tom užił.
36 Jinamť nemáme zření
než k tvému spomožení,
smiluj se, vida nás, mdłé stvoření.
37 Hada starého moci
rač zprostiti, vymoci
v pravdě tvé do nebe nám pomoci.“
B IX Pádem prvním že na všecky závrat uveden a cełé lidské přirození porušení vzało
[1]text doplněný editorem[115]V prameni není obsaženo.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek[116]První sloka je vytištěna pod notovým zápisem. Bůh[117]Bůh: BUh věčný a všemohoucí,
Stvořitel sám všech věcí,[118]Následuje repetice v melodii.
budiž od nás hodně chválen,
v dobrotě své osłaven,[119]Následující tři verše jsou v prameni označeny symbolem pro repetitio, tj. Rº.
neb stvořił ku podobnosti
a k obrazu své svattosti
člověka z své miłosti,
2 kteréhož na zemi stvořił
a v ráji svém postavił[120]Následuje repetice v melodii.
v nevinnosti a v svattosti,
słávy věčné v hodnosti.[121]Následující tři verše jsou v prameni označeny symbolem pro repetitio, tj. Rº.
Náramně ve všem zvelebił,
v svobodě vůle postavił,
život i smrt předłožił.