[162v]číslo strany rukopisuk každému z nich svědky jmenovali sú ne křestnými jmény, ale toliko jmény úřadóv a dóstojenství jich, takto řkúce po každém artikulu: Svědkové tohoto artikule jsú dva kanovníky pražská, dva farářě, třie oltářníci, jeden doktor. A tak dále, což sú z těch svědkóv na který artikul provedli, při každém sú je tiem obyčějem jmenovali. {Nota.}cizojazyčný marginální přípisek soudobou rukou A mezi nimi tento artikul naň čtiechu, že by on držal, kázal a psal, kterak po požehnání v posvátné věci na oltáři zóstává tudiež chléb tělesný neb hmotný, latině sú řekli panis materialis vel substancia paniscizojazyčný text. A také tento, že kněz, jsa v hřiechu smrtedlném, neposvěcuje, ani křstí. A tak mnohými jinými scěstnými artikuli a kusy jeho honiechu. Tehdy, když mistr opět povstav odpověděti chtieše, kardinál florenský jeho okřiče a nedá jemu odpoviedati. A on vždy přěs to odpověděv vecě: „Prosím pro buoh, slyšte úmysl mój a pro ty, jenž tuto okolo stojie, aby nemněli, bych já tyto bludy držal. {Nota.}cizojazyčný marginální přípisek soudobou rukou Nebo já tuto vyznávám, že sem nikdy nedržal, ani učil, ani kázal, by po požehnání v posvátné věci na oltáři chléb tělesný nebo hmotný tu ostával. A také diem, že kněz, jsa v hřiechu smrtedlném, nedóstojně a nelibě bohu posvěcuje, křtí a jiné posvátné věci rozdává, poněvadž jest nehodný sluha posvátných věcí božích, a tak ke všěm jiným artikulóm, jakož jest svú ruku přěd tiem svým tudiež sepsal,