[99v]číslo strany rukopisuabychom v těchto zemských věcech nehledali rozkoši, ale chudoby tohoto světa. Poněvadž svět tento, kterýž jest žalář, zdá se tak pěkný, co pak bude o paláci královstvie nebeského! Čtvrté proti piesni pláče, kterúžto každý zpievá, když se urodí. Ale toto dietě, než se narodilo, radovalo se jest a veselilo. Jakož praví svatý Lukáš, že když jest přišla panna Maria pozdravovati Alžběty, matky svatého Jana, a když jeho pozdravila, ihned počalo dietě plesati a radovati se v životě jejiem. I řekla jest Alžběta ku panně Mariji: „I odkud mi to, že matka pána mého přišla ke mně? Neb aj, jak se jest stalo pozdravenie tvé v uší mých, zradovalo se jest dietě v radosti v životě mém!“[82]L 1,43–44 Druhé zvěstuje jméno, že Jan, jenž se vykládá milost, a to jméno bylo milé bohu otci, jenž jeho v břiše pokřtil a to jemu jméno dal, jakož sám o sobě skrze Izaiáše praví: „Pán od života volal jest mě, z břicha matky mé zpomenul jest na jméno mé.“[83]Is 49,1 Syn, jenž jeho svým křtitelem zvolil, duchu svatému, jenž jeho mistrem byl, neb on, duch svatý, učil jeho kázati. Jakož praví skrze proroka: „Položil jest pán má usta jako meč ostrý.“[84]Is 49,2 Ó, kterak ostře řezal jest ten meč, když jest řekl Herodovi: „Neslušie tobě míti ženy bratra tvého.“ Opět byl jest milý panně Mariji, kdyžto ona chtěla býti babú, neb ona jeho pěstúnkú byla; když se jest narodil, ona jeho z země zdvihla.