[26v]číslo strany rukopisuchtělo?“ Protož praví sv. Augustin, že toho diábel nevěděl, že syn boží[cu]boží] bozie, Ježíš Kristus, pokrm dětinný bráše. A že hlad i žiezeň trpieše jako jiné dietě, to nebylo toliko křehkostí tělesenstvie, ale jelikožto tajnú svatostí zastíněnie nebeské milosti. Nebo jakož píše Origenes: „Co se jest při božím narození[cv]narození] narozenie svatého stalo, to jest bylo před diáblem skryto.“ Protož tomu nerozuměl. Vida ji poroditi a čistú dievkú ostati, kterým by to činem bylo, toho diábel nevědieše. Ana toho sama matka boží tajieše. Co se tu boží mocí při narození[cw]narození] narozenie syna božieho svátostně dálo, to jest bylo před diáblem tajno. Jakož praví to svaté čtenie: „Maria, matka boží, chováše všecka slova, přenášejíci je v svém srdci. Tu praví sv. Beda: „Tajemstvie o Jezukristovi, ješto Maria vědieše, nikomému zjeviti toho nechtěla, ale toho sobě, s velikú poctivostí tajíce, chovala, v němžto se jejie tajná svatá múdrost chovala a znamenala.“ A to div nenie, neb jest v sobě boha otce múdrost nosila, skrze niežto všemu světu milost obdržala, pro nižto sv. Augustin ji chválí řka: „Ó, Maria, matko boží, všie milosti plná, vidúcí přepovýšenú svatost, kterak tě duostojně chváliti muožem!“ A kterak jest koli všech svatých svatost, však to nic nenie proti tvé