chtělo?“ Protož praví sv. Augustin, že toho diábel nevěděl, že syn boží, Ježíš Kristus, pokrm dětinný bráše. A že hlad i žiezeň trpieše jako jiné dietě, to nebylo toliko křehkostí tělesenstvie, ale jelikožto tajnú svatostí zastíněnie nebeské milosti. Nebo jakož píše Origenes: „Co se jest při božím narození svatého stalo, to jest bylo před diáblem skryto.“ Protož tomu nerozuměl. Vida ji poroditi a čistú dievkú ostati, kterým by to činem bylo, toho diábel nevědieše. Ana toho sama matka boží tajieše. Co se tu boží mocí při narození syna božieho svátostně dálo, to jest bylo před diáblem tajno. Jakož praví to svaté čtenie: „Maria, matka boží, chováše všecka slova, přenášejíci je v svém srdci. Tu praví sv. Beda: „Tajemstvie o Jezukristovi, ješto Maria vědieše, nikomému zjeviti toho nechtěla, ale toho sobě, s velikú poctivostí tajíce, chovala, v němžto se jejie tajná svatá múdrost chovala a znamenala.“ A to div nenie, neb jest v sobě boha otce múdrost nosila, skrze niežto všemu světu milost obdržala, pro nižto sv. Augustin ji chválí řka: „Ó, Maria, matko boží, všie milosti plná, vidúcí přepovýšenú svatost, kterak tě duostojně chváliti muožem!“ A kterak jest koli všech svatých svatost, však to nic nenie proti tvé