[118v]číslo strany rukopisuo takové hřiechy podlé své lásky a spravedlnosti na jejiem těle nepotresktal. Neb by pán buoh spravedlnost svú protiv ní chtěl byl vésti podlé jejieho zaslúženie, byla by odsúzena k peklu a k věčnému zatracení[px]zatracení] zatraczenie. Neb jsú mnozí byli, jenž menší hřiechy páchali a v takových hřieších zemřeli. A podlé spravedlnosti božské poddáni jsú v muky pekelné k věčnému zatracení[py]zatracení] zatraczenie. Ale tato hřiešnice, ačkoli větčí hřiechy páchala, avšakž skrze želení a pokánie, kteréž za ty hřiechy činila, smieřila se se pánem bohem. A pán buoh ji rád k své svaté božské milosti přijal a odpustil jí všechno, čehož se koli dopustila. Neb nenie div, že se člověk hřiechu dopustí, ale většie div jest, že se hřiechu káti netbá. Jakož o tom mluví[pz]mluví] mluwie svatý Augustin: „Humanum est peccare, sed diabolicum in peccato perseverare.“cizojazyčný text „Lidské jest hřešiti, ale diábelské jest v hřieších ležeti a přebývati.“ A protož svatá Maří Majdalena i s jinými kajícími[qa]kajícími] kagieczimi lidmi podobně řéci muože ta slova, jenž jsú psána v knihách Trenorum, capitulo 3.cizojazyčný text: „Misericordie Domini multe, quia non sumus consumpti.“cizojazyčný text[138]Lam 3,22 „Milosrdenstvie boží veliké jest na tom, že pohubeni nejsme pro naše hřiechy.“ Takové milosrdenstvie pán buoh lidem hřiešným, jenž toho hledie, i dnes ukazuje. A protož ne ihned člověka o to kvílí, ale hovie pán buoh a očekává, aby člověk ostal