Třetie, pokládá jeho svatost, když die: „Naplněn bude duchem svatým.“ Jistě jeho svatost měla mnohé svědectvie. Najprvé od boha otce, že nazval jeho anjelem. Malachie II.cizojazyčný text: „Aj, posielám anjela svého.“ Anjelem proto nazván pro život anjelský, kterýž jest vedl, že jest pannú až do smrti zuostal. Druhé od syna, kdež jeho Kristus chválil řka: „Mezi syny ženskými nepovstal většie Jana Křtitele.“ Neb on byl jest lucerna hořiecí skrze lásku, svietě se skrze anjelské přebývanie. Třetie měl svědectvie od ducha svatého s prorokem řka: „Ty prorok najvyššieho nazván budeš.“ Čtvrté od anjelóv, jakož praví sv. Lukáš: „Veliký bude před pánem, vína ani pití silného píti nebude.“ A vida svatý Jan evanjelista jej takového duostojenstvie býti a že takých věcí došel, řekl jest v Zjevení svém: „Viděl sem prostřed sviecnuov zlatých podobného synu člověka, oděného rúchem bielým a opásaného provázkem zlatým.“ I co se znamenává skrze těch sedm sviecnuov? Jediné sedm řáduov v nebi přebývajících. Jakož praví svatý Jan: „Vprostřed těch řáduov viděl jest Jana Křtitele.“ Páté, znamenává se užitek jeho narozenie tu: „A mnozí v narození jeho radovati se budú.“ A najprvé radují se hřiešníci, neb jim cestu ukazoval do královstvie nebeského řka: