na stolici svého božského milosrdenstvie, uděluje kajícím lidem odpuščenie hřiechóv, hledajícím spasenie svého, uděluje dobroty své a lásky božskéj. A těm, jenž k němu tlukú a volají modlitbami nábožnými, dává věčné obradovánie. A k tomuť nás sám Kristus pobiezí a napomíná tu, kdež praví ve čtení svatého Lukáše, řka takto: „Proste, a budeť vám dáno. Hledajte, a naleznete. Tlucte, a budeť vám otevřieno.“ Pak skrze ruce, jenž takovú stolici Šalomúnovu držale, znamenávají se tato dva milá apoštoli, svatý Petr a svatý Pavel. A to pro troje podobenstvie, kteráž ruka do sebe má. Jedno podobenstvie jest to, že ten úd ruka obecně obnažena bývá. Takéž tito svatí apoštolé obnaženi byli všeho statku a všeho zboží tohoto světa. Neb všechno, což jsú na tomto světě měli, to jsú všechno pro buoh opustili, chtiece v tom pána Krista, mistra svého, jenž pro nás všechno opustil následovati. A protož směle řéci mohli k milému Kristu: „Ej, všeho jsme nechali a šli sme za tebú, co nám za to odplaceno bude?“ A pán Kristus jim zase odpověděl řka takto: „Vy, jenž ste mne následovali a mne ste se přídrželi, budete seděti v den súdný v stoliciech, súdiece dvanádctero pokolenie lidu izrahelského. A za to, co ste pro mě opustili, stokrát viece vám navrátím v království nebeském.“ A snad by