neb děti tak bláznovy jsú v svém dětinství, že by daly jednu zemi za jablko. Protož ani dobrému ani zlému rozumějí. Třetie, že mdlý a nemocný se narozuje, protož sám sobě pomoci nemuože. O tom jest položeno u figuře v knihách Králových, kdežto Saul praví k Davidovi: „Muožeš li odolati Filištínským a bojovati proti nim, neb dietě jsi!“ Čtvrté, že pláče narozuje se, a ta piesnička jest všem obecná. Od těchto všech nedostatkóv toto dietě, miláček božie, svatý Jan byl jest nevinen. Nebo proti prvniemu narodil se čistý a svatý, nebo prvé byl svatý, nežli se jest narodil. Protož praví o něm pán skrze proroka: „Prvé, než sem tě stvořil {v}meziřádkový přípisek soudobou rukou břiše, znal sem tě a dřéve, nežs vyšel z života, posvětil sem tebe.“ Druhé, proti bláznivosti a neumělosti, narodil se jest z dokonalú múdrostí, neb ještě jsa v životě, poznal pána Krista a matku jeho a své matce jeho ukázal. Protož praví svatý Augustin: „Nebe a země ještě jest neviděl, a v životě jsa, poznal jest stvořitele nebe a země.“ Třetie, proti mdlobě dětinské narodilo se jest dietě silné, neb ještě jsa v mladých letech a v dětinských, šel jest na púšť. I znamenati máme tohoto dietěte jeho divnú sílu. Neb za duom a za palác měl jest púšč, miesto tovaryší a čeledi měl jest zvěř. A za rozkoš měl zelinu medovú a za víno vodu. Nám dávaje příklad milý svatý Jan,