stvořeniem stvořitele, a nechtie tomu rozuměti, že Bóh i z těch zlého, ješto nebudú naň tbáti, k stvořenie obrátiec milost, umie svým dobře vybrati. Neb čím zlých viece a hrdých, tiem pokorným a dobrým vietší čest a chvála, když stojie a nezajdú po jich hrdosti. Protoť die Kristus: Potřebie jest, aby takové byly puotky, ješto by mohlo z nich vyjíti pohoršenie. Ale ihned jest k tomu přičinil řka: A však hóře tomu, ktož bude jiným ku pohoršení. Protož neroďte sě připodobnávati k tomuto světu! Ač vidí kto zlých a hrdých množstvie, stuoj v svém řádu v pokoře a v čisté mysli! Viece li kto přemuož, a větší čest a chválu věčnú bude jmieti. Vizte, by vinnici Boží nespásli, by lúpež chudiny Boží nebyl v domiech vašich, pro vaši hrdost aby chudina nebyla lúpena! Nepohubujte také a nezbořte svými smilnými přípravami a hrdými tvárnosti Božích chudých, totiž pokorných, ješto jsú chudi duchem, jichž zvláštie jest tvárnost pokora a čisté srdce. Neb hrozíť Bóh skrze proroka Izaiáše ženám z tak hrdých a smilných příprav řka: Proto že jsú sě povzdvihly dcery sionské a chodily, vzdvihše hrdla, potruskujíc očima a kráčely jako pléšíc nohami, jako vyrčenú mieru ukračujíc, oškube Hospodin hlavy dcer sionských a oholí je z jich krásných vlasuov. V ten den otejme Hospodin okrasu jich obuvi, jich zápon, jich prstenóv, jich vačkóv, jich věncóv, jich pentlíky i jehly, jich připínačě, jich zrcadla i jich loktušky. A tak ten prorok i viece tu jmenuje těch věcí, ješto sě ženy jimi okrašlují, a die potom: A budú jmieti smrad miesto svých mastí pochotné vuoně miesto svých rozkošných páscóv ukrutné úvazky, jimiž budú uvázány a miesto zkrútilých vlasuov holice a miesto rozkošných loktušek žíněné pytle, a zahynú jich krásní mužie a pláč s žalostí jim ostane. Protož sbožná ostane těch světských bujností rozmysléc sě, že vše mine, a ktož z své vuole neobřeže od sebe těch přielišností, že to najposlé bezděky ztratí. A pakli